Avatar billede daniel24 Nybegynder
06. august 2004 - 19:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pc kort virker ikke med Airport Express

Jeg har har en powerbook G4 og airport express, som virker fortrinligt.

Min kæreste har en PC som vi også gerne skulle have på Airport nettet , men jeg kan ikke få pC'en til at finde netværket.

Jeg har købt følgende PCMCIA trådløst netkort, burde det ikke virke fint med expressen?

http://www.elgiganten.dk/is- -bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Sto- re/da_DK/-/DKK/El_DisplayProduct- Information-Start- ;sid=sDg-zJ0IjfI-4- NwbERD9LZ4svEVZxykUUHc=?Product- ID=oJ_D4QjojwgAAAD88ReBFktJ&CatalogCategoryID=FAXD4Qjo114- AAADyYKSCsTa6&filename=productpage_text%2cpro- ducttype_text%2cprodtypes_varty- pes_text

PC'en er en Pavilion 2,2 GHz

Hvad kan problemet være?

Tak for hjælpen

Venlig hilsen

Daniel
Avatar billede daniel24 Nybegynder
06. august 2004 - 19:07 #1
Her er linket

http://www.elgiganten.dk/is- -bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Sto- re/da_DK/-/DKK/El_DisplayProduct- Information-Start- ;sid=sDg-zJ0IjfI-4- NwbERD9LZ4svEVZxykUUHc=?Product- ID=oJ_D4QjojwgAAAD88ReBFktJ&CatalogCategoryID=FAXD4Qjo114- AAADyYKSCsTa6&filename=productpage_text%2cpro- ducttype_text%2cprodtypes_varty- pes_text
Avatar billede daniel24 Nybegynder
06. august 2004 - 19:08 #2
hmm, det virker vist ikke nå men det er et Topcom 11 mbit pc card til 249 i elgiganten
Avatar billede egonspock Seniormester
06. august 2004 - 19:57 #3
hehe, det er jo derfor man køber en Mac, så er der ikke den slags problemer ;-)

Men udover det, hvilken type sikkerhed bruger du på din Airport Express? (er det virkelig en Express, din heldige ...!)
Det er ikke sikkert at pc-kortet kan håndtere den slags ordentligt, da standarderne ikke helt er på plads. Prøv evt. med at bruge hex-tallene i stedet for password, hvis du ved hvordan man håndterer den slags.
Avatar billede daniel24 Nybegynder
06. august 2004 - 20:13 #4
Ja jeg er en af de heldige ejer af express, den er for NICE, jeg ved ikke det med hex-tal, hvad er det for noget?

Det kort jeg har burde understøtte formatet ( IEEE 802.11b)

Skal pc'en sættes specielt op`?
Avatar billede daniel24 Nybegynder
07. august 2004 - 12:27 #5
Firewallen var problemet!! Brugte sysgate, vil nu lede efter en anden.
Avatar billede daniel24 Nybegynder
04. januar 2005 - 11:02 #6
lukker