Avatar billede ban_me Nybegynder
06. august 2004 - 17:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udfald i min forbindelse

Hej.

Jeg købte for snart 2 måneder siden en splinter ny Belkin router. Den kørte også fint nok, bortset fra at den lavede udfald. Jeg kontaktede derfor Belkin Support og de sagde at løsningen på problemet var at jeg skulle opdatere firmwaren, og det gjorde jeg så. Men mit problem blev ikke løst. Den blev stadig ved med at lave udfald. Jeg skrev derfor til dem igen, og de skrev så tilbage at de enten troede at der lå en firewall og blokerede eller også var min router defekt. Jeg troede så at min router var defekt indtil jeg hørte om en fyr som havde præcist det samme problem, bare ikke med en Belkin router. Den oplysning ledte mig hen på at Microsoft Windows XP havde en indbygget firewall. Så jeg slog så den fra og gik ind i min kommando promt og tastede "ping 192.168.2.1 -t" og jeg kunne nu se en voldsom forskel. udfaldene sker nu kun med jævne mellemrum på 50sek tid.

Mit spørgsmål er så om der er flere ting jeg skal slå fra i min XP for at få det til at virke optimalt.

På forhånd tak
David Plum Olsen
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
08. august 2004 - 17:06 #1
I forbindelse med opgradering af firmwaren skulle du da ikke også opgradere configurationen af firewallen?
Er det trådløs du har?
Avatar billede davsus Nybegynder
08. august 2004 - 17:11 #2
Ja, men det er underordnet da jeg også har en anden computer som køre på kabel og den falder også ud
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
08. august 2004 - 17:19 #3
plum - davsus = øhhh skal lige være med. Er du samme bruger?
Avatar billede davsus Nybegynder
08. august 2004 - 17:33 #4
Plum er min far :)
Avatar billede screem_brille Novice
09. august 2004 - 00:53 #5
det skyldes IKKE firewallen på din XP, fejlen ligger enten i routeren eller i selve forbindelsen, prøv og se om det hjælper at køre uden om routeren.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
09. august 2004 - 01:02 #6
screem bille> windows egen firewall kan ofte være et problem. I mit tilfælde (kører med trådløs zyxel router + 2 klienter) blokerede windows firewallen uafbrudt og var hovedårsagen til at jeg slet ikke kunne pinge klienterne. Så i hvertfald skal plum være opmærksom på dette!
Avatar billede screem_brille Novice
09. august 2004 - 01:16 #7
firewallen blokerer jo netop bevidst ping og andre ICMP kommandoer, men ja man kan ikke pinge maskinen når firewallen er aktiveret, men indtil at spørger har forsøgt med kun en maskine koblet direkte på forbindelsen (for at udelukke/isolere routeren), så venter jeg med flere fejl muligheder ;)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
09. august 2004 - 16:59 #8
yep!
Avatar billede screem_brille Novice
15. marts 2005 - 14:07 #9
Kan du ikke få lukket det her spørgsmål ?