Avatar billede autobahn Nybegynder
05. august 2004 - 23:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

brænding af svcd i nero

Jeg har omdannet en div-x fil til en mpeg-2 med programmet colorful DVD creator. Derefter vil jeg brænde den som en svcd i nero 5. Det vil Nero ikke og der op står følgende fejlmeddelelse: strømkodning, som er ugyldig til en (super) video-CD. Er der nogle som ved, hvad der kan gøres for at komme dette problem til livs?
Avatar billede norbert Nybegynder
05. august 2004 - 23:39 #1
Du kan muligvis komme over det ved at slå standard compliant fra.
Avatar billede henninga Novice
09. august 2004 - 00:52 #2
Det er sikkert en forkert mpeg-2 stream du har lavet.
Til SVCD skal den være max. 2500Kbit video mpeg-2 og max 384Kbit audio mpeg-1.
Det er ikke det samme audio som til en dvd.
Kig evt. her: http://www.abmedia.dk/video/svcdinfo.htm
HenningA
Avatar billede autobahn Nybegynder
11. august 2004 - 22:52 #3
Tak for hjælpen! Nu har jeg fået brændt svcd'en og den fungerer fint på nær, at ratioen (eller hvad det hedder) ikke er det samme som på div-x'en. De sorte blokke foroven og forneden er væk og alle personerne er lange og tynde. Hvordan kan man bevare den oprindelige ratio?
Avatar billede norbert Nybegynder
11. august 2004 - 23:01 #4
Det skal ske under selve encodingen. Nu kender jeg ikke dvd-creator, men mon ikke der er en indstilling der, du kan sætte 16:9 to 4:3 with borders eller sådan noget lignende. Måske LB (letterbox).
Avatar billede autobahn Nybegynder
11. august 2004 - 23:19 #5
tror ikke den mulighed er der. Ved du ellers hvilket program er godt? Har prøvet Tmpgenc, men det tager et døgns tid på min langsomme computer. Ulead og DVD creator gør det på et par timer, men det ser ikke ud som om man kan indstille dem til 16:9!! Kan man evt. manuelt indstille på forholdet mellem pixelene?
Avatar billede henninga Novice
02. januar 2005 - 20:28 #6
Fandt du ud af noget ???
Avatar billede autobahn Nybegynder
02. januar 2005 - 23:42 #7
Det er længe siden jeg har forsøgt mig med det....jeg gav simpelthen op....det tog for lang tid at konvertere mine divx til mpeg.....men jeg fik det da til at virke med DVD2SVCD.......som sagt fik jeg brændt CD'en så du får pointene
Avatar billede patrion Nybegynder
02. januar 2005 - 23:52 #8
hej
Du kan da godt indstille Ulead movie factory 3 til 16:9.