Avatar billede tyksak2002 Nybegynder
05. august 2004 - 11:01 Der er 6 kommentarer

PC -crash ved opstart af diverse spil.

Hej alloe.

Jeg håber I kan hjælpe med følgende problem.  Når jeg starter Battlefield Vietnam eller Raven Shield "låser" PC'en fast i opstartsbilledet.  Samme problem på begge spil.  Kender I til problemet og hvad skal jeg gøre?

Min konf. er følgende: 2,4 Ghz Pentium, 512 mb RAM, 80 Gb HD, Nvidia GeForce 128 mb grafikkort, Creative Audigy 2 lydkort.

På forhånd tak.

HEJ FRIIS!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
05. august 2004 - 11:25 #1
Har du prøvet at opdatere grafikkortsdriveren til den nyeste version ?
Avatar billede tyksak2002 Nybegynder
05. august 2004 - 14:48 #2
Ja, jeg hentede seneste driver forleden på Nvidias hjemmeside
Avatar billede nopsen Ekspert
05. august 2004 - 17:58 #3
har du installeret/opdateret chipset-driverne til dit bundkort?
Avatar billede dragox Nybegynder
05. august 2004 - 17:59 #4
DirectX 9.0b
og gfx drivere

sp1 anbefaldt også
Avatar billede c-holst Novice
05. august 2004 - 19:43 #5
hent nyeste driver her  http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2004 - 22:03 #6
Har du brug for mere hjælp, ellers må du genre lukke tråden, så andre også kan få glæde af den

mvh
carsten