Avatar billede pesa Nybegynder
04. august 2004 - 15:11 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Køb af bærbar computer?

Hej Eksperter

Jeg skal til at købe bærbar computer, og har i den forbindelse været en del rundt på Internettet for at se de aktuelle priser. Det ser jo ud til at det er noget billigere over nettet end i butikkerne. Det jeg ønsker er:

Intel Centrino (min. 1,4 GHz)
512 MB Ram (evt. 1024)
128 MB Grafik
Harddisk på minimum 5400 RPM (helst 60 GB eller mere)
Ikke for tung - dvs. max cirka 3 kg

Har specielt kigget på www.edbpriser.dk, men det kunne være rart med en side hvor man kunne indtaste alle sine krav og så "søg". Nogen der kender en sådan? Eller en anden side der også er god?

Nogle producenter som I har gode erfaringer med? Og dårlige ikke mindst? Nogle der har erfaring med Sonys Vaio?

På forhånd tak.

(PS. Der kunne ikke oprettes spørgsmål i "Diverse: Køb/salg".)
Avatar billede sharkman Nybegynder
04. august 2004 - 15:40 #1
Det er jo med laptops som med alt andet - smag og behag er vidt forskelligt.
Jeg har haft en Acer TravelMate i et lille års tid, og jeg kan faktisk kun sige godt om den: Lækkert design, høj ydeevne og som følge af Centrino teknologien en formidabel evne til at køre på batteriet i helt op til 6 timer.
http://www.acer.dk/acereuro/page3.do;jsessionid=04315a71cf135ce6425c35968f70e673?dau7.oid=68&UserCtxParam=0&GroupCtxParam=0&dctx1=5&ctx1=DK&crc=2684607926
Avatar billede trekkies Juniormester
04. august 2004 - 15:42 #2
Edbpriser har også den funktion.

Kig på denne side:
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=48&Parent=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Equal7=&True402=1&Trueval402=10084&Direction11=2&Sorted11=&Direction15=2&Sorted15=&Direction49=2&Sorted49=&Direction56=2&Sorted56=&Direction18=2&Sorted18=536870912&Direction611=2&Sorted611=&Direction24=2&Sorted24=64424509440&Equal4=&Direction150=2&Sorted150=&Direction6342=2&Sorted6342=&Direction157=0&Sorted157=3000&True10028=&Trueval10028=80065&True6286=&Trueval6286=42484&Submit.x=24&Submit.y=3

www.gate2prices.dk kan du også søge ud fra nogle få parametere, men edbpriser er bedst.
Når du er inde på www.edbpriser.dk, klikker du på "Computere" derefter klikker du på "Bærbare" Klik på "Klik her for Avanceret Søgning" der kan du søge ud fra flere karaktere og tilsidst klikker du på "Søg" nederst på siden, og resultatet kommer frem.
Avatar billede sharkman Nybegynder
04. august 2004 - 15:43 #3
Avatar billede pezz Novice
04. august 2004 - 15:47 #4
Tag et kig på http://www.prc-direct.dk
Det er Zepto computers, og er af meget høj kvalitet og til fornuftige priser. Jeg har selv købt en og er meget tilfreds. Den larmer ikke, vejer meget lidt og performer som en sindssyg. Skal lige sige, jeg kørte hele edbpriser igennem for ca. 2 mdr. siden da jeg skulle købe, og kom frem til at prc-direct ER billigst når man sammenligner kvalitet og god bruger-feedback. De har også kanon service hos zepto computers.

Du kan også selv vælge hvad du får med til de forskellige modeller, hvilket jo er endnu et plus.
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
04. august 2004 - 17:48 #5
snup et kig forbi http://barbara.no/ under tester (oppe i hjørnet). Her er der nogle ganske fine anmeldelser af bærbare.
Jeg selv er ret vild efter en Aopen's 1557GLS.
Avatar billede pesa Nybegynder
09. august 2004 - 13:13 #6
Undskyld den sene respons på Jeres indlæg. Super med den udvidede søgning på trekkies. Mærkeligt at jeg ikke selv har lagt mærke til det ... Ja, jeg synes også at Zepto har ret lave priser, men jeg har været lidt forbeholden da jeg aldrig har hørt om det mærke. Tests er altid en god ting.

Tak til Jer alle. Hvis du vil have point trekkies skal du lige poste et svar.
Avatar billede trekkies Juniormester
09. august 2004 - 13:21 #7
Det vil være bedre hvis pointene bliver delt mellem os alle, hvis de andre også er med på den.
Avatar billede pesa Nybegynder
09. august 2004 - 14:01 #8
Som det ser ud nu er jeg faldet over denne computer på www.prc-direct.dk :

Znote 4200 - Xtreme IIGo to X-tremesZnote 4200 Xtreme med Centrino-teknologi 1,7GHz Dothan, 1024MB DDR RAM, 60GB 7200 RPM og 15" SXGA+ skærm er maskinen til dig der ikke vil gå på kompromis med kvalitet, design og performance. Znote 4200 er bygget på Intels Centrino-teknologi der gør maskinen utrolig støjsvag og giver en batteritid på op til 5 timer. ATI Mobillity Radeon 9700PRO med 128MB grafikkort gør at dette til maskinen for selv den mest krævende bruger. Skal du bruge en bærbare pc til hjemmekontoret, eller de mest krævende 3D spil og grafiske opgaver er dette den perfekte maskine for dig. Du kan se en test på Tweak.dk http://www.tweak.dk/tests2.php?id=398

Fra kr 10.796,00 (ex moms)

Ser det ikke ret fornuftigt ud?
Avatar billede sharkman Nybegynder
09. august 2004 - 17:45 #9
Den ser MEGET fornuftig ud!
Tak for points :-)
Avatar billede pezz Novice
09. august 2004 - 18:53 #10
Ja jeg er ovenud tilfreds med min 4200. Der går du sgu ikke galt i byen. Har dog været lidt uheldig med at batteriet kun holder 2 timer, burde være 5.. Men jeg er igang med at få det ordnet sammen med deres gode support. De sendte mig et splinternyt batteri til at starte med, så ingen slinger i valsen der.
Avatar billede pesa Nybegynder
13. august 2004 - 16:07 #11
Så er Znote 4200 blevet bestilt. Nu venter jeg bare på levering som et lille barn inden juleaften ... :)

Tak til alle for hjælpen!
Avatar billede anddk Praktikant
17. august 2004 - 15:12 #12
Har du fået den ??

Overvejer selv at købe den samme, dog med DVD brænder og XPpro.
Avatar billede pesa Nybegynder
21. august 2004 - 16:34 #13
Nej, den er desværre blevet forsinket. Regnede med at den ville komme tirsdag i næste uge, men nu er det blevet udskudt til uge 36. Ikke helt godt nok. Håber ikke den bliver yderligere forsinket.
Avatar billede anddk Praktikant
21. august 2004 - 16:41 #14
Det var da surt.

Er interesseret i hvordan den er med 7200 rpm harddisk om det larmer / varmer for meget.
Avatar billede pesa Nybegynder
27. august 2004 - 20:57 #15
anddk >>> Fik alligevel leveret den i tirsdags som først aftalt, så det er jo bare som det skal være. Den blev leveret upåklageligt i en stor kasse hvor computeren lå max beskyttet. Lige til topkarakter!

Harddisken er slet ikke til at høre. Det eneste der larmer er blæseren (meget lidt) og cd-rom drevet (men jo kun når det læser).

Så, jo jeg er meget godt tilfreds.

Lader desuden til at de virkelig vil gøre alt for at det bliver en god oplevelse med en Zepto. Det er det 100% indtil videre.
Avatar billede anddk Praktikant
28. august 2004 - 12:30 #16
Tak for info, så må jeg heller se at få en bestildt...