Avatar billede weiland Nybegynder
03. august 2004 - 17:59 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Google finder sitemap, men stopper dér?

Når jeg spørger google om, hvad den har fundet på www.weiland.dk (www.weiland.dk&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&filter=0" target="_blank">http://www.google.dk/search?q=site:www.weiland.dk&hl=da&lr=lang_da&ie=UTF-8&filter=0), så viser den langt fra alle sider. Faktisk kun 9 ud af 91 sider.

Og det sjove er, at Google finder sitemappen, men åbenbart ikke crawler videre derfra...?

Jeg har læst, at det er bedst ikke at give parametrene i URL'en ID-lignende navnene. Jeg bruger PageID=.....
Men det er Google åbenbart ligeglad med, for den finder jo fx http://www.weiland.dk/default.asp?PageID=28

Hvordan sikrer jeg, at Google finder alle mine sider?

(Jeg har ikke egen server endnu. Siden er hostet hos Wannafind.)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. august 2004 - 18:34 #1
Jeg har skrevet en artikel om søgemaskiner og dynmaiske sites, du med fordel kan læse, samt andre artikler om samme emne.

Problemet er at søgemaskiner ikke bryder sig om dynamiske sites, da de kan generere uendelige lykker, der kan fange deres spider eller belaste deres indexisering meget, derfor vil du ofte se at søgerobotterne bevidst begrændser den dybde de følger links i dynamiske sites. Den eneste løsning er at lave sit dynamiske site, så google ikke opfatter det som et sådant. Hvordan dette gøres kan du læse i artiklen.

Der kan dogogså være andre ting galt, men dette er den mest sandsynelige
Avatar billede weiland Nybegynder
03. august 2004 - 20:11 #2
Tak for dit svar! Jeg kan forstå på din artikel, at en hallway-side måske er løsningen.
Ville det derfor afhælpe problemet, hvis jeg gjorde http://www.weiland.dk/default.asp?Action=Sitemap til en STATISK side? Fx weiland.dk/sitemap.asp?
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. august 2004 - 20:19 #3
Det ville den kunne hvis der ikke er andre problemer, under forudsætning at linksne er almindelige HREF links. Hisk at linke til hallway siden fra forsiden.

Vil du gøre det rigtigt godt, så deler du dine undersider op i mindre grupper der høre sammen, og laver derefter flere hallway sider, der hver er optimeret til et af dine vigtige søgeord, men nu begynder vi at blive mere specifikke og arbejder ikke kun med at blive optager. placeringen er også vigtig
Avatar billede weiland Nybegynder
03. august 2004 - 20:24 #4
Godt.. almindelige href-links? Du mener i modsætning til hvad? :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. august 2004 - 20:28 #5
I modsætning til links med ?Action=Sitemap og andre dynamiske kendetegn (der jo også er href links men alligevel)
Avatar billede weiland Nybegynder
03. august 2004 - 20:32 #6
Tja, det bliver jo unægtelig lidt svært, for alle mine sider er jo dynamiske... Linksene er jo NØDT til at være default.asp?PageID=78 etc.
Den må jeg lige gruble lidt over.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. august 2004 - 20:42 #7
Som jeg husker det (og det er noget siden jeg har kodet asp) så kan du kode dig ud af det og i asp koden lave default.asp?PageID=78 om til /78.htm der så indsættes i en almindelig hres således <a href="http://www.weiland.dk/78.htm">
Avatar billede weiland Nybegynder
03. august 2004 - 20:51 #8
Det tror jeg faktisk ikke, at man kan.. Det kræver vist egen server, hvor man så kan sætte nogen fortolkningsregler op.. evt vha. software.
Men ved hjælp af FileSystemObject kan jeg selvfølgelig skrive en htm-fil, når jeg opretter eller redigerer en side via mit administrationsmodul. Det er nok den vej, jeg er nødt til at gå :-)