Avatar billede rene2u Nybegynder
25. februar 2001 - 17:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Animeret billede - Hvordan ?

Hej jeg har længe forsøgt mig at lave mig et
logo til min hjemmeside noget der ligner
http://home.worldonline.dk/~rene2u/DK/hallo_logo_2000.gif
- nærmere som en konisk baseball med mit logo
påført på de 2 sider ?? Hvorledes ?

Rene
Avatar billede hoejrup Nybegynder
25. februar 2001 - 20:35 #1
Det er faktisk enkelt, du laver først en form i et 3d værktøj. Derefter importerer du et map lavet i Photoshop, og lægger på formen på den ene side. og så lægger du den på den anden side, og drejer den lidt. Derefter laver du en animation på 8 billeder.

/per
Avatar billede rene2u Nybegynder
01. marts 2001 - 22:52 #2
Ja det lyder meget nemt !! ? Eller gør det ?
Vil du prøve at forklarer det mere \"skåret ud i pap\" ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2001 - 11:45 #3
Hvis du anvender 3d studiomax, så skal du lave en en Sphere og trykke den flad. Billedet skal du lægge i materiale folderen, og hente det ind via materiale editoren. Samt påfører mappet på den fladtrykte Sphere. Derefter skal du give den et uvw map. Mappet skal påføres på begge sider, på den ene side skal mappet drejes. Dobbelklik på Animation Playback controles, og angiv at der kun skal renderes 8 frames. Sæt animate time slider i frame 1, og tryk record knappen ind. Flyt animate time slider til frame 2, og drej figuren lidt. Dette gentages for alle 8 frames.

/per
Avatar billede and.vang Nybegynder
03. marts 2001 - 13:19 #4
Hvordan kan det være at i alle sammen bruger 3DMax? Altså jeg mener det koster jo mange tusinde! Jeg bruger A:M 2000 til omkring 2-3000 kr.

/Anders
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. marts 2001 - 20:55 #5
Jeg anvender ikke 3D max, for det koster alt for meget til firmaet. Dvs. omkring 40000 kr. Jeg har købt Strata 3D pro, og du kan downloade en brugbar version på www.strata3d.com.
Men jeg er blevet undervist i 3D max.

/per
Avatar billede and.vang Nybegynder
06. marts 2001 - 13:02 #6
Okay så det er altså ikke alle. Nu har jeg jo A:M 2000 så det bliver nok ikke aktuelt med Strata. Ellers tak Hoejrup. Men hvordan kan det være du ved noget om 3DMax hvis du ikke har det. Desuden synes jeg lige i skal se A:M\'s hjemmeside, den er så sej!  www.hash.com -(Author: Martin D. Hash)

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
06. marts 2001 - 13:05 #7
Hov jeg overså lige din sidste sætning. Men så kan jeg jo udvide mit spørgsmål med hvor og hvor gammel du var da du blev undervist! Jeg kunne nemlig også godt tænke mig at prøve 3DMax da jeg satser på en fremtid med et eller andet 3D!

/Anders
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. marts 2001 - 20:08 #8
Det har intet med alderen at gøre, med hensyn til
hvornår jeg blev undervist. For jeg var nemlig den kvikkeste i klassen, og gik rundt og hjalp de andre. Jeg har nemlig haft klæbe hjerne hele mit liv.
Hvis du vil prøve 3D max til en rimelig penge, så kan du tilmelde dig et kursus på www.mediedh.dk. Der er yderst professionelle lærer tilknyttet kurset.

/per
Avatar billede rene2u Nybegynder
08. marts 2001 - 19:43 #9
Takker Per - og forøvrigt kanon svar det sidste !
(den med alderen ) **********GG**
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2001 - 20:36 #10
Velbekomme, held og lykke med undervisningen.

/per