Avatar billede summer Mester
31. juli 2004 - 19:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kortlæser fungerer ikke

Overførsel fra kamera til pc funger fint. Så købte jeg en Horizon 8-in-1 kortlæser - usb, som jeg ikke kan få til at fungere, selv om det burde være lige ud ad landevejen, især med XP.
1) Jeg sætter SD kortet i og finder SD-drevet og kan se der er optagelser, men uanset hvilket program
  jeg bruger, kan jeg ikke åbne/overføre billederne.
2) IrfanView melder denne fejl: http://www.upit.dk/u/Afkodningsfejl.JPG
3) ACD denne: http://www.upit.dk/u/Error.JPG
  osv.osv.
4) Nu er billederne ikke længere at se via kameraet, da der står format fejl. Først når jeg formaterer med
  kameraet, kan jeg igen tage billeder.
5) Jeg har prøvet at formatere SD-drevet: http://www.upit.dk/u/Formatering%20mislykket.JPG

Hvad er galt?
Det er et nyt kamera Traveler DC 5300 - identisk med Toshiba PDR 5300 Et udmærket kamera
http://www.toshiba.com/taisisd/dsc/products/5millionpixel/images/PDR5300Da tasheet.pdf

mvh
anyway
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2004 - 21:02 #1
Dvs. em alm. copy af filerne fra kortlæser (K:) til lokal HD går galt ? Uanset hvilke typer filer ?
Avatar billede summer Mester
31. juli 2004 - 21:26 #2
Kameraet tager jo billederne i jpg format og det er dem der ikke kan overføres
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2004 - 21:41 #3
Det er bare for at dele problemet ca. på midten.
Om Kamera skriver JPG filerne "forkert" på kortet ELLER din PC ikke kan læse kortet generelt.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2004 - 22:05 #4
Ka' du skrive/læse noget som helst på dit SD-Kort ?
Formateret eller ej ?
Avatar billede summer Mester
01. august 2004 - 11:03 #5
Som det fremgår af spm. er der ingen problem med at bruge kameraet og SD-kortet gemmer fint det optagne og jeg kan fint overføre billeder fra kamera til pc, men ikke med kortlæseren.
Jeg kan fint kopiere billederne fra kortlæseren og over i f.eks. Billeder og jeg kan se de fylder x-antal mb, men når jeg forsøger at åbne dem - uanset med hvad - mislykkedes det.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2004 - 12:10 #6
Hmmm - dvs hvis du overfører billeder fra kamera til PC med dertil hørende (USB) kabel så går det godt ? Eller har du 'aldrig' kunnet se dine billeder på PC'en ?
Avatar billede summer Mester
01. august 2004 - 12:29 #7
Fra kamera til pc via usb - fint og fine billeder - ingen problem. Det er når det skal ske via kortlæseren via usb det ikke funker. Det var jo for at det skulle gå hurtigt, jeg købte kortlæseren, desuden virker kortlæseren med vores søn's kort, som er en anden slags (compact flash).
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2004 - 12:41 #8
Meget spøjst...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. august 2004 - 12:42 #9
Avatar billede summer Mester
02. august 2004 - 23:13 #10
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. august 2004 - 09:33 #11
Hurtigt - jeg er arbejdsramt:
Hvis du har mulighed for det så prøv de enkelte elementer på en anden PC.
* Kortlæseren
* Kortet
Avatar billede summer Mester
10. august 2004 - 19:47 #12
Samme resultat :(
Jeg fik flg. besked fra Traveler support:
"Det tyder på at din kortlæser har problemer med at læse den måde som kameraet har gemt billederne på, men hvis kameraet kan læse og overføre billederne korrekt, så tyder det ikke på fejl på hverken kamera eller kort.
Desværre kan det tyde på at kortet og/eller den måde kameraet har gemt billeder på kortet, ikke er kompatibel med din kortlæser."

Så skal jeg måske til at afprøve kortlæsere i hobetal?
Traveler beskrives her: http://www.traveler-service.de/english/DC-5300.htm
Support DK (Compare Support) siger det er dem her der laver det:
http://www.digitalkamera.de/Kameras/MaginonDC-5300.asp
Avatar billede summer Mester
11. august 2004 - 11:21 #13
Lukket. Ingen løsning.