Avatar billede k.sloth Nybegynder
31. juli 2004 - 02:42 Der er 3 kommentarer

Har installeret ekstra ram, men de kan ikke ses.

Jeg har installeret 128 MB ekstra RAM i min computer, men jeg står stadig kun til, at have 128 MB RAM.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede lindstam Nybegynder
31. juli 2004 - 07:23 #1
Prøv at bytte de 2 rammoduler om og se om det hjælper.
Prøv at benytte anden ramsokkel end den du sidst benyttede - det kan være defekt ramsokkel.
Kontroller at det er samme type ram du bruger i begge sokler - det kan være at de to klodser ikke er kompatible.
Avatar billede rasm Nybegynder
31. juli 2004 - 08:31 #2
Jeg har selv prøvet noget lignene, men det var fordi de to ramklodser ikke var kompatible, er det 2 af samme mærke er det ddr eller sd?
Avatar billede serverservice Praktikant
31. juli 2004 - 11:02 #3
Start md at teste dine ramsokler med 1 stk. ramblok , f.x. den gamle og så test om du kan indlæse de nye ram alene i en sokkel.
Kan du det skal du følge manualen til dit bundkort, der kan nemlig være forskel på hvilke sokler der skal bruges parvis.