Avatar billede tb303 Nybegynder
29. juli 2004 - 22:05 Der er 17 kommentarer

About:Blank

HJÆLP!! Hver gang jeg går på internettet kommer der en side frem hvor der i, addresse feltet står About:Blank. Men det er en eller anden form for søge side, og det er jeg ved at være godt træt af! Også fordi, at der er nogle bestemte hjemmesider som jeg bruger meget, som jeg ikke kan gå ind på, da About:Blank siden blokere for dem! Jeg har kun haft computer meget kort tid, og kender ikke så meget til det.
Er der nogle der kan hjælpe mig???
Jeg har downloaded ad-aware 6.0, men det har ikke hjulpet. Aner ikke så meget om det. jeg vil bare gerne have google.com tilbage som startside på min computer.

Hilsen Morten
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 22:09 #1
hent hijackthis, og smid loggen ind under sikkerhed -> gennerelt, så er der en der tjekker den igennem og får fixet din computer.
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 22:10 #2
hvis du ikke kender til programmet så læs denne artikel http://eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede armhul1 Nybegynder
29. juli 2004 - 22:16 #3
vær forsigtig med brug af hijackthis. problemet med hijackthis og ad-aware er at de opfatter det som browser hijacking, selvom man selv sætter startsiden til blank side :)

har du prøvet verktøjer->indstillinger->skriv google.com
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 22:19 #4
armhul1 - netop derfor jeg anbefaler at han får nogle eksperter til at kigge på logfilen, og som regel virker det ikke bare at ændre startside når man er blevet hijacked. gid det var så let.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. juli 2004 - 22:36 #5
Følg vejledningen for Spybot og HijackThis her: http://www.arlet.dk/spybothjt.htm

Smid loggen herind, i dette spm, så vil vi kigge på den. Husk at indsætte *alle* linier fra loggen herinde.

(dette indlæg betyder ikke at jeg tager loggen)
Avatar billede triple-x Nybegynder
29. juli 2004 - 22:37 #6
thesurfer det er da bedre han kommer over i den rigtige kategori ?
Avatar billede andersenph Nybegynder
29. juli 2004 - 22:39 #7
Det er ikke nødvendigt. Vi kigger med nu :O)

Bare kom med loggen, så ser den an...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. juli 2004 - 22:41 #8
triple-x> Jo, du har ret..
Jeg plejer at flytte spm, hvis der ikke har været så meget aktivitet.

Men det er op til coadmins.. godt nok kan de ikke flytte spm endnu, men de bestemmer.. hvis en coadmin ser at spm'et skal flyttes, så flyttes det.. ellers ikke..
Avatar billede armhul1 Nybegynder
29. juli 2004 - 22:43 #9
spørgsmålet er om han er blevet hijacket eller kun ikke ved hvordan man ændrer startside....Det er rigtigt, hvis du bruger hijackthis; kopier logfilen og lad nogle eksperter kigge på det her. Ikke begynd at slet noget du ikke ved hvad er.
Avatar billede armhul1 Nybegynder
29. juli 2004 - 22:45 #10
forøvrigt kan jeg anbefale firefox istedet for IE :)
Avatar billede resist Nybegynder
29. juli 2004 - 22:53 #11
Følg denne vejledning, og lad os se, hvad en HijackThis-log viser.

Hent Spybot og HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer og genstart.

Derefter kører du Hijackthis > Scan > Save log. Kopier logfilen herind, så kigger vi på den.
Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, vi skal nok hjælpe med at tyde loggen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. juli 2004 - 22:53 #12
Jeg vil (næsten) anbefale hvad som helst i stedet for IE :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
29. juli 2004 - 22:54 #13
resist> 29/07-2004 22:36:21 :-)
Avatar billede resist Nybegynder
29. juli 2004 - 23:01 #14
thesurfer >>>> jeg har skam læst tråden ;-) men arlet linker til en gammel version HijackThis. Det gør vi ikke ;-)
Avatar billede resist Nybegynder
29. juli 2004 - 23:02 #15
Jeg prøver lige at skrive dansk:

thesurfer >>>> jeg har skam læst tråden ;-) men arlet linker til en gammel version af HijackThis. Det gør vi ikke ;-)
Avatar billede tb303 Nybegynder
30. juli 2004 - 14:53 #16
Har løst problemet.. En af mine kammerater viste mig hvordan jeg skulle fjerne det
Avatar billede swaxi Nybegynder
30. juli 2004 - 15:38 #17
jeg vil kraftigt råde dig til at installere spybot. man kan få den til, at ligge i baggrunden og blokkere for "angreb" fra forskellige sider. desuden har jeg en erfaring for at spybot finder ting som adawre ikke gør.