Avatar billede lakse Nybegynder
29. juli 2004 - 11:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Solidworks problem

Vi har en solidworks bruger som har store problemer. Når han åbner en af vores meget store 3d emner, hakker og lagger det når han prøver at dreje objektet. Filen loader ca. 600 mb i rammen.
3 GHz Intel processor med 2 GB ddr ram. Nvidia FX 3000 grafikkort.
Solid Works tekninkerne ved INTET.
Hvad er der galt. Er programmet ikke designet til denne størrelse af objekter/tegninger eller er det vores HW der er for småt.
Avatar billede mwhas Praktikant
29. juli 2004 - 12:42 #1
Ligger alle Solidworks filerne på den samme computer i arbejde på eller henter den alle filerne fra en anden computer igennem netværk???

Har haft samme problem og blev nød til at flytte alle filerne til computer jeg arbejde på det hjalp meget, men hakker stadigvæk og det er ikke en særlig smart hvis der er flere personer der arbejder på samme projekt :(

Har I huske at slå "Remove detail during zoom/pan/rotate" til??

Tools -> Options -> Performance (i solidworks 2004)

I kan og prøve at slå "Automatically load Components lightweight" til stå ved siden af "Remove detail during zoom/pan/rotate" den gør at den ikke skal udregne alle Sub-assembly før man bruger dem. Jeg bruger det når jeg laver storer projekter, men lidt irreterne at bruge det for hvis man skal ændre noget på en sub-assambly skal den tænke meget :(

Så hider nogle af Asamblyerne i sted for :)

Håber det kan bruge.

/fox
Avatar billede lakse Nybegynder
29. juli 2004 - 13:19 #2
vi kigger lige på det. Den sidste løsning har vi prøvet.
Avatar billede lakse Nybegynder
12. oktober 2004 - 12:22 #3
ingen løsning