Avatar billede jravn Nybegynder
28. juli 2004 - 10:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Defekt digital kamera

Hej, jeg har et digital kamera Kodak CX6330 (3xoptisk zoom). Det har været på gulvet hvorved linsen blev slået skæv. Jeg har været nødt til at skille kameraet helt ad for sætte linsen ind bagfra igen. Mit problem er, at umiddelbart foran den lysfølsomme IC-sensor (den som afgør hvor mange pixels der optages med)sad der en glasbrik (filter)som er rødlig på den ene og grønlig på den anden side. Dette glas smuttede fra mig så jeg nu ikke er sikker på hvilken side der vendte ind mod sensoren. Er der nogen der ved det??? På forhånd tak.
Avatar billede perj Nybegynder
28. juli 2004 - 11:01 #1
Avatar billede perj Nybegynder
28. juli 2004 - 11:09 #3
Virker ikke rigtigt for øjeblikket, men prøv sådan: http://www.dpreview.com
Søg under forums efter dit kamera, og prøv evt. at stille spm. i dette forum hvis du ikke får et svar her på eksperten.
Avatar billede jravn Nybegynder
28. juli 2004 - 11:18 #4
Nej, det havde jeg fundet ud af. Det er jo et omfattende site, så det må vist lige vente til jeg kommer hjem fra arbejde. Tak for henvisningen.
Avatar billede jravn Nybegynder
24. august 2004 - 08:11 #5
Tilsyneladende var det underordnet hvilken vej filteret vendte. Under alle omstændigheder er kameraet dødt. Der er kun sort skærm nå jeg tager et billede eller filmer. Lukkeren fungerer fint, det gør alle andre funktioner også. Jeg har også prøvet at opgradere firmwaren. :(