Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. juli 2004 - 10:42 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Security settings er låst (hængelås på mappen)

Brugerne bliver bedt om hver 42. dag at ændre password, hvilket er for ofte. Jeg skal derfor ind og have dette ændret
Jeg er via MMC gået ind i:
Local Computer Policy
-Computer Configuration
--Windows settings
---Security settings
----Account Policies
-----Password Policy

Herfra vil jeg så ændre Maximum password age, men der sidder en hængelås på mappen Password Policy, og feltet med de 42 dage er gråt og kan ikke ændres

Hvad går der galt / hvad gør jeg
Avatar billede hterkelsen Nybegynder
27. juli 2004 - 10:58 #1
bliver password styret fra din bdc eller ??

så kan du ikke ændre det lokalt

Henrik
Avatar billede serverservice Praktikant
27. juli 2004 - 12:41 #2
Er du logget ind med administrator - eller bruger du en anden account som er medlem af domain admins?
Bdc hører til Nt og ved ikke hvad hterkelsen mener...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
27. juli 2004 - 14:40 #3
Hej

Ved heller ikke lige hvad hterkelsen mener men:
-Administrator konto bliver benyttet
-Der er foreløbig kun den ene server i domænet
-Det er tidligere opsat på denne maskine
Avatar billede serverservice Praktikant
05. august 2004 - 08:15 #4
jeg vil umiddelbart mene at det må være at 3.partsprogram som har lavet det fix eller du har en systemfejl. Det bør være muligt at ændre som administrator hvis der ikke er fjernet nogle roller for administratoren.
Vil du prøve en repair?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. august 2004 - 08:48 #5
Nej..... jeg skal ikke til at køre repair.... Det er en stor server som jeg ikke lige skal til at "lege" med....
Avatar billede serverservice Praktikant
05. august 2004 - 08:54 #6
Det er helt ok, men jeg har ingen løsninger på det endnu da jeg ikke har hørt om tilsvarende før.
Hvis du har installeret nogle sikkerhedspatches kan du prøve at afinstallere - hvad mener du selv er grunden til at det er ændret?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. august 2004 - 09:05 #7
Jeg ved det ikke lige...
Computeren er opsat af et større EDB-firma og jeg kan huske vi var inde og ændre i Password Policy, men kan bare ikke nu....
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2004 - 23:54 #8
Prøv at gå ind i den fra "Default group policy" i AD users & computers - hj.klik domain egenskaber- default group policy- ændrer det noget eller er det løst på anden måde?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. oktober 2004 - 18:24 #9
hej dannyboyd..... smider du et svar
Avatar billede serverservice Praktikant
05. oktober 2004 - 18:35 #10
ok hvad blev løsningen på dit problem?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. oktober 2004 - 19:06 #11
Den blev formateret og vi blev meldt ind i et Internationalt domæne som styres fra Sverige og Holland