Avatar billede jesper_bn Nybegynder
24. juli 2004 - 17:26 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Pc vil ikke starte op efter flytning til nyt kab.

Hjælp.
jeg har lige flyttet min pc til et nyt kabinet. Men skærmen tænder ikke (har prøvet nyt skærmkort). Jeg har prøvet og pille processor ud og i igen, og prøvet at resette bios, og alt muligt andet som at tage hd fra og så noget. Det lyder som om at det hele starter op men bib lyden kommer ikke..
nogen der kender råd??????????????
Avatar billede toey Nybegynder
24. juli 2004 - 17:32 #1
Det kan være rammene. Hvis disse er i udu, starter Pcén tilsyneladende fint op. Skærmen tænder bare ikke! Prøv at tjekke efter at de sidder ordentligt i, eller skift dem ud med nogle andre.
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
24. juli 2004 - 17:33 #2
jeg har prøvet at bytte lidt rundt på dem og sån så de skulle virke
Avatar billede toey Nybegynder
24. juli 2004 - 17:50 #3
Tag dem helt ud og sæt nogle nye i. (Hvis du da lige ligger inde med en extra klods) Ram er MEGET følsomme, så man skal være meget forsigtigt med hvor man lige sætter sine fingre når man flytter dem.
Når jeg skal fixe en PCér hvor skærmen ikke vil tænde, er det første jeg gør altid at skifte rammene, da det er dem det er galt med 4 ud af 5 gange.
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
24. juli 2004 - 17:55 #4
jeg må se at finde nogle, men jeg havde slet ikke rørt dem, før jeg prøvede at tage dem ud. men hvis det hjælper er de så fortabte?
Avatar billede tubber Juniormester
24. juli 2004 - 19:30 #5
Prøv at løsne bundkortet og check der ikke er noget der er nede og rører bundpladen.....

du kan evt ligge et stykke skum under, de tynde der man bruger under trægulve (der kan også være et tyndt stykke flamingoagtigt noget i en bundkortskasse :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
24. juli 2004 - 20:35 #6
hvis der ikke kommer et eneste bib lyder det mere for mig som om skærmen er røget...

Er der lys i skærmen? prøv evt at skifte de 2 strømstik mellem computeren og skærmen. hvis ikke dette virker lån en skærm af en kammerat og test med den. Som regel vil der altid komme en bib lyd hvis enten GFX kort ram e.lign er løse eller ikke virker. (dette kræver vel og mærket at du har sluttet din lille højtaler i kabinettet ordenlig til :) )
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
25. juli 2004 - 13:49 #7
Prøv et andet "rum"... Det har ikke specielt meget med E-løsninger at gøre :-)
Du vi sikkert få mere hjælp hvis du spørger det rigtige sted.
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
25. juli 2004 - 16:09 #8
-tubber-> havde ikke set dit svar men læste det i en bog og det var årsagen at bundkortet kortsluttede så nu har jeg sat papir under, men ellers tak for forsøget ->>>> bare læg svar for point
Avatar billede tubber Juniormester
25. juli 2004 - 16:34 #9
Det kommer her :)

Men du løste det selv så du bør selv tage points :) men det er op til dig :)
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
26. juli 2004 - 18:03 #10
så deler vi lige over på midten
Avatar billede tubber Juniormester
26. juli 2004 - 18:26 #11
Takker for points :)