Avatar billede angelenglen Nybegynder
23. juli 2004 - 11:40 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Deling af mappe på NTFS-volume.

På en Windows 2003 Server har jeg en mappe der hedder "test"
inde i den mappe ligger der nogle filer.

Præcis som i Windows 2000 har jeg aktiveret Guest-account, og ved delingen af mappen givet guest fuld kontrol over mappen.

Fra min Windows XP Professionel maskine kan jeg derefter også sagtens se den delte mappe, men jeg kan på ingen måde komme ind i den.

Hvis jeg gør præcis det samme med en mappe på en FAT32-volume er der ingen problemer.

-Hvad skal jeg gøre for at dele en mappe korrekt på en Windows 2003 Server med NTFS-drev ?
Avatar billede thomasd Nybegynder
23. juli 2004 - 11:54 #1
Har du tjekket rettighederne på sharet?
I 2003 server har Everyone ikke Full Control ligesom de havde i 2000.
Jeg vil mene at hvis Everyone ikke har Full Control overruler den Guest.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
23. juli 2004 - 11:58 #2
*tester lige*
Avatar billede angelenglen Nybegynder
23. juli 2004 - 12:03 #3
kan ikke finde nogen der hedder everyone...
testede også med guest/guests, men samme resultat :(
Avatar billede gchris5 Praktikant
23. juli 2004 - 13:00 #4
har du kigget i security fanen under properties? Det er nok der problemet er?
Avatar billede gchris5 Praktikant
23. juli 2004 - 13:01 #5
Og nu er der jo netop forskel på om man køre NTFS eller FAT32

FAT32 => kun share rettigheder at "lege" med
NTFS => både share og ntfs rettigheder
Avatar billede angelenglen Nybegynder
23. juli 2004 - 13:33 #6
Mappen -> properties -> security -> advanced og så skal man tilføje en ny tilladelse der hedder "guest" og give vedkommende rettigheder

Du ledte mig på sporet af det gchris5, så hvis du smider et svar, fordeler jeg points imellem os alle 3.
Avatar billede gchris5 Praktikant
23. juli 2004 - 13:35 #7
Svar