Avatar billede mrjowns Novice
22. juli 2004 - 14:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sql query fra xml

Mit spørgsmål er ganske simpelt: Hvordan kan man hente data fra XML-fil ved brug af en SQL query?

Jeg har søgt på internettet men har ikke kunne finde noget entydigt svar. Jeg er klar over, at det formentlig er noget mere kompliceret end mit spørgsmål umiddelbart lægger op til, men det må da være muligt... Eller hvad?

Point deles mellem dem som giver løsninger eller links til løsninger!

Håber nogen kan/vil hjælpe!
Avatar billede c_a_s_p_e_r Nybegynder
22. juli 2004 - 17:46 #1
SQL er ti databaser og kun til databaser. Det du skal have fat i er XQuery. Du kan læse mere her: http://www.w3schools.com/xquery/default.asp

/CasperJ
Avatar billede mrjowns Novice
23. juli 2004 - 13:11 #2
Men jeg er nød til at kunne lave noget mere avanceret end XQuery. Kan man gøre noget i denne stil:

1: Slette alt i en Accessdb via ASP
2: Sætte hele xml dokumentet ind i databasen
3: Så lave en sql query

??