Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
21. juli 2004 - 01:37 Der er 6 kommentarer

Størrelse på Access DB

Vi skal snart lancere nogle ret gennemgribende udvidelser på et større e-handels site, der bl.a. indebærer, at antallet af felter i Access-DB'en, kan gå hen og blive ret stort.

Her bliver jeg, som ansvarlig for projektet, lidt nervøs. Hvor mange felter vil Access typisk kunne håndtere, inden den bliver alt for langsom? Og hvor store datamængder i det hele taget?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2004 - 01:51 #1
Access 2000 : max 255 felter per tabel, max 2000 bytes per række

Max. 2 GB størrelse for .mdb fil.

Men man skifter normalt fra Access lang tid før det.

Min tommefinger regel siger >50MB => skift til database server (MySQL,
SQLServer, PostgreSQL, Interbase/Firebird, SapDB etc.).
21. juli 2004 - 09:27 #2
Størrelse kontra performance afhænger dog af mange ting. Jeg har oplevet databaser på 400 Mbyte, som kørte lynhurtigt uden problemer.

Kunsten er snarrere at sikre sig, at man kun selecterer de nødvendige felter og kolonner ved hvert udtræk.

Man kan også med fordel splitte en database op i flere filer, således at de mere statiske tabeller f.eks. ligger i en db, mens andre tabeller ligger i en anden.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2004 - 21:05 #3
Sådan set enig.

"tommefinger regel" er ikke nogen eksakt regel
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2004 - 23:21 #4
jes>

Har du fået svar ?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. august 2004 - 22:21 #5
??
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2004 - 23:10 #6
?