Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. juli 2004 - 14:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

dele printer på win 2003 web edition

Har netop installeret win2003 WEb edition og har fået alt til at køre som på min win 2000

Dog er det ikke muligt for mig at dele de printere der er sat til maskinen..

er der nogen der har en løsning på det ?

Når jeg prøver, får jeg fejlen: Printer settings could not be saved. Remote connections to the Print Spooler are blocked by a policy set on your machine.

Hvordan kringler man lige den ?

//therealyoda
Avatar billede janius Nybegynder
20. juli 2004 - 15:00 #1
Opgradér til W2K3 standard edition. Sharing er ikke understøttet i webedition
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. juli 2004 - 15:05 #2
sådanne en opgradering koster dyrt..

er der andre muligheder.. så som 3. part software ? evt freeware :-)
Avatar billede jb2003 Nybegynder
20. juli 2004 - 15:08 #3
Avatar billede janius Nybegynder
20. juli 2004 - 15:09 #4
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. juli 2004 - 15:20 #5
godt så..

det var da egentlig lamt at de har fjernet den ting, når man godt kan installere en printer..

HRMF..

Tror jeg sgu køber mig en printerserver..

tak for hjælpen .. smider du et svar ?

//therealyoda
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2004 - 15:40 #6
therealyoda -> Som jeg lige har skrevet i et andet spm. kan jeg ikke forstå at man ikke undersøger hvilke muligheder man har med en given server udgave, for man er da selv ude om det ! Ja, undskyld, men jeg kan undre mig gang på gang !!!!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. juli 2004 - 16:55 #7
ja, men noget så simpelt som at kunne dele en printer.. helt ærligt.

Siden du er så mavesur leif.. så må du jo kunne forklarer hvorfor man laver en serverudgave med mulighed for at installere en printer uden at kunne dele den.. hvor mange kender du der sidder og arbejder fysisk ved serveren hele tiden.

umiddelbart vil de fleste som installerer en printer på en server, have brug for at kunne dele den.

Hvorfor så ik helt fjerne printerfunktionen ?
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2004 - 18:10 #8
Det kunne jo være men installerede en printer som sad på en print server eller lign. Nej, det er rigtigt man ikke arbejder ved serveren hele tiden, men der kunne være logs eller screendumps man er nød til at printe !!!

Prøv at læs kommentaren fra jb2003 kl. 15:08, der kunne være noget du kunne bruge !
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. juli 2004 - 19:00 #9
der er dersværre ikke mulighed for internet-printing i 2003 web edition
Avatar billede leif Seniormester
20. juli 2004 - 19:09 #10
Strange, ifølge artiklen vedr. den også 2003 Web Edition.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
20. juli 2004 - 19:10 #11
ja, men har skam været inde og kigge.. og det er der ingen steder
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 17:38 #12
Jeg er ny i 2003 webedition, men prøver alligevel om jeg kan hjælpe med min viden indenfor server. du skal prøve at knække den policy som blokerer for at kunne share den printer og giv write permission til printer spoolen.
Det undrer mig nu lidt at du ikke kan som administrator pr. default og vil tro at det ligger i noget remote access policy eller domain controller policy.
Hvis du ikke selv har ændret i sikkerheden ved at tilføje n strængere policy evt. som template,,, så vil jeg mene at det er noget i selve webedition som er sat pr. default og da er det muligt at du vil finde noget i iis manageren?
Håber ikke jeg har skabt nogen forvirring nu. ok?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 17:40 #13
har du gjort dette?
Expand Web Sites, expand Default Web Site, right-click Printers, and then click Properties.
Click the Directory Security tab, and then click Edit under Authentication and access control.
Click any of the following authentication methods that you want to use, and then click OK:
og vælg adgang...
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. juli 2004 - 19:50 #14
har desværre slettet default website, men kan da lige kigge efter det på den næste jeg installerer i morgen..
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 20:59 #15
du bør kunne gøre det samme på din tilføjede website? eller hvad
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. juli 2004 - 22:45 #16
der kommer ik noget "printers" når jeg expander websitet.. så .. mon ik det kun er på default sitet?
Avatar billede serverservice Praktikant
28. juli 2004 - 22:51 #17
det er det nok så?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
18. august 2004 - 15:39 #18
Da det ikke kan lade sige gøre, er det jo nok janius' svar der er mest gældende.. så hvis der lige kommer et svar fra dig janius.. ?
Avatar billede janius Nybegynder
18. august 2004 - 16:44 #19
Det kommer der her - takker :)