Avatar billede scotch Nybegynder
19. juli 2004 - 17:16 Der er 5 kommentarer

Store problemer med aktivering af Windows xp.

Hej, jeg har lige formateret min computer, og indstalleret windows xp på den igen.. jeg indstallere så alle mine drivere og genstarter..  Og ved næste opstart siger den at jeg skal aktivere xp igen, fordi det er påkrævet af de ændringer som driveropdateringerne har lavet..  Okay, jeg beder den så om at aktivere igen med min cdkey..  men så siger den at jeg ikke kan aktivere windows flere gange..  har prøvet at ringe til telofonisk-aktivering.. men mit ID findes ikke siger de...

Hva kan jeg gøre, har kun 3 dage tilbage inden aktivering.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 18:02 #1
Du må jo have et bevis på din licenskode. Normalt er den i cd-holderen sammen med din xp-cdrom eller hvis det er en oem er den klæbet på kassen. Har du ikke dem ?
Avatar billede scotch Nybegynder
19. juli 2004 - 18:32 #2
Ja, jeg har cd-key på orginal embalage... Den siger at jeg ikke kan registere mere, da jeg har overskredet det tilladte...
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 18:57 #3
Der er ingen begrænsning når du geninstallerer på samme hardware. Her er en masse faq's om produktaktiveringen.
http://www.microsoft.com/danmark/license/piracy/activation/piracy_productactivation_faqproductactivation.asp

Jeg ville ringe til MS-support og snakke med store ord efter jeg havde kørt denne side igennem og checket at software'n ikke er piratsoftware:
http://www.microsoft.com/resources/howtotell/da-dk/windows/default.mspx
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 18:59 #4
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 19:00 #5
Og så må du gerne svare i dit andet spørgsmål på om du har sp1 eller ej. Det er spild af alles tid hvis du ikke har det.