Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. juli 2004 - 16:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Så skal der handles ind!

Jeg står her og har lige købt en bærbar!

Nu mangler jeg bare nogle ting - Er åben for forslag:

Skal bruge en billig og god Taske til min bærbar!
Skal bruge et billig accespoint til min router - (D-link 604)
Skal bruge et netkort (Helst usb) som kan tilsluttes det accespoint!

Kom frisk :)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
19. juli 2004 - 17:19 #1
Hvor stor er den bærbar? Altså fysisk. Det er ikke alle tasker der passer til de store 15" maskiner.

Hvad skal det accesspoint kunne? Er det 802.11a, b eller g? 11 Mbit eller 54 Mbit? Rækkevidde?

Ligesådan med netkort. Har selv et 3COM 3CRPAG175 kort, der kan tage alle 3 standarder med X-jack stik. Men det er altså PCMCIA Cardbus og ikke USB. Jeg kan godt lide at det bare sidder der. Desværre giver X-jack vist lidt mindre rækkevidde.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. juli 2004 - 17:29 #2
Bærbar : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=68396

Hvad mit accespoint skal skunne? Hmm sættes til routeren, og virke ?

PCMCIA Kan også bruges, men vil helst have usb netkort :)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
19. juli 2004 - 17:46 #3
Jeg har selv en CaseLogic taske til min bærbare. Den model der kan tage 15" er ok. Tror det er noget imiteret læder den er lavet af. Jeg gav 400 kr. i Labtec på Boulevarden i Aalborg.

Er Routeren ikke bare en alm. ethernet router? Altså det skal bare kunne tilsluttes 100BaseT? Det er vel dine krav til RF siden der er interessante.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. juli 2004 - 18:22 #4
Jeg har oss selv kigget lidt på CaseLogic tasken!

Min router er denne : http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14158
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
19. juli 2004 - 18:47 #5
Hvad har du af hastighedskrav til dit WLAN? Jeg tror de fleste accesspoints passer til en alm. router med 100BaseT på LAN siden.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. juli 2004 - 19:16 #6
Hmm! Hvad kan man vælge imellem ?
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
19. juli 2004 - 19:26 #7
Der er 3 standarder jeg kender til. 802.11a, b og g. a er den "gamle" 54 Mbit standard der kører omkring 5 GHz så vidt jeg husker. b er en standard der kører 11 Mbit i et bånd omkring 2,5 GHz. g er den "nye" 54 Mbit standard der kører omkring 2,5 GHz. g er bagudkompatibel med b.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. juli 2004 - 20:44 #8
Jeg skal ha noget der er godt! :) Og til en 500 kr seddel ca. ! Noget du kan finde til mig :) ?
Avatar billede -hyber- Nybegynder
19. juli 2004 - 22:03 #9
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
19. juli 2004 - 22:16 #10
Ja. De har begge to understøttelse af 100Base-TX.
Avatar billede -hyber- Nybegynder
20. juli 2004 - 18:28 #11
Jeg lukker! :)

Det endte med:

1 x 11mbit accesspoint (Linksys)
1 x PCMIA Trådløst netkort (Linksys)
Og en Targus taske til bærbaren :)

X3me-brain Du fyrer bare et svar afsted :]
Avatar billede -hyber- Nybegynder
28. juli 2004 - 21:39 #12
hmm!? Lukker du :)
Avatar billede -hyber- Nybegynder
31. juli 2004 - 21:18 #13
Lukker næste uge, hvis der ikke er nogle svar :)
Avatar billede x3me-brain Nybegynder
01. august 2004 - 01:23 #14
Så må jeg da hellere svare.