Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. juli 2004 - 14:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Program til at opbevare billeder og små klip ?

Hej.

Jeg har en masse billeder som jeg skal have gemt. ind imellem, har jeg også taget nogle små klips med mit digital kamera, som jeg også gerne ville have gemt på en skive eller 2.

Jeg søger et program lign. Roxio WinOnCD, som kan brænde billeder ned, som derefter kan ses i en DVD afspiller, men det jeg søger skal kunne brænde billeder og video klips ned, og derefter kunne ses på en dvd afspiller.

Ang. billederne, så ville det være smart, hvis den brændte det ned, så det ligger lisom i mapper, hvor der står hvad det er for nogle billeder, men ved ik helt om det er muligt.

Nogen som kender et program der kan opfylde mine krav ?

På forhånd tak
Avatar billede dwr Nybegynder
19. juli 2004 - 14:04 #1
Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. juli 2004 - 14:06 #2
Oki. Det har jeg prøvet, mens sys ikke rigtig jeg kan finde ud af det.. :(
Avatar billede dwr Nybegynder
19. juli 2004 - 14:08 #3
Du åbner bare Nero Smart-start gennem din start menu og derefter vælger du "PhotoCD" og så kan du ellers bare oprette mapper og overføre billederne over via det.
Avatar billede dwr Nybegynder
19. juli 2004 - 14:09 #4
En vigtig ting er nok at du skal "Finalize" CD'en før du kan se den på din DVD. Til gengæld kan du ikke skrive videre på CD'en efter du har "Lukket" den..
Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. juli 2004 - 14:11 #5
Okay. Jeg prøver lige, og hvis det er cool, så får du point :D
er det iorden ?
Avatar billede dwr Nybegynder
19. juli 2004 - 14:13 #6
sure
Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. juli 2004 - 14:16 #7
hmm. jeg kan ikke finde noget med Photo-CD, men Kun Video-CD eller Super Video-CD
Avatar billede dwr Nybegynder
19. juli 2004 - 14:19 #8
Hmm... Kan lige prøve at installere mit eget igen, så guider jeg dig lige igennem det..

Forresten hvilken version har du?
Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. juli 2004 - 14:20 #9
oki. tak for det.
Min version er 6.0.0.23

Kan man også lave en menu, så man kan lave mapper og klikke sig igennem billederne på en DVD afspiller ?
Avatar billede dwr Nybegynder
19. juli 2004 - 14:25 #10
Det har jeg aldrig prøvet...
Avatar billede dwr Nybegynder
19. juli 2004 - 14:34 #11
Okey..
Du åbner "Smart-Start"
Vælger "Photo & Video-CD"
Der vælger du SVCD
Så kommer der en boks frem med mulighed for at tilføje billeder eller film. Den lukker du uden at tilføje noget.
Så klikker på ikonet i højre nedre hjørne, hvor der står "Nero"
Nu får du det "egentlige" Nero frem.
Til venstre er der en mappe hvor du kan tilføje billeder i den mappe der hedder "Pictures" og lave en evt. struktur.
Til højre browser du.

Og så er det ellers bare drag'n'drop
Avatar billede stanleydk Nybegynder
19. juli 2004 - 14:40 #12
hmm. det kan jeg slet ikke få frem overhovedet. det med Pictures.
Hvilken version har du ? og hvis man ikke kan lave sådan en menu, eller hvis den bare kører billederne igennem for en ende, så er det ikke lige det jeg søger desværre. Man skal kunne browse og se billederne på en DVD afspiller
Avatar billede dwr Nybegynder
19. juli 2004 - 14:42 #13
jeg har aldrig forsøgt mig med at lave menuer.. jeg har version 6.3.0.3
Avatar billede stanleydk Nybegynder
21. juli 2004 - 20:47 #14
Det kunne jeg desværre ikke bruge. Snakkede med an anden, som sagde at Roxio Easy Media Creator 7 kunne gøre det, så det købte jeg. og det virker. :D men ellers tak for din hjælp.