Avatar billede whizzper Nybegynder
18. juli 2004 - 23:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mit windows 98 genstarter bare?

Hey...

Nogle gange når jeg starter min pc og kommer ind i windows, så viser den som standard min login skærm..!

Der går nok 3-5 sekunder før jeg kan bevæge musen, og logge ind..!
Hvis jeg er heldig kan jeg logge ind, ellers genstarter den bare computeren...!
Jeg har samme problem på min Far's computer, så det må være en orm af en slags?

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede whizzper Nybegynder
18. juli 2004 - 23:50 #1
Det er Windows 98 SE jeg bruger
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2004 - 23:51 #2
Tryk F8 når pc'en starter og du får nu en menu hvor du vælger Fejlsikret tilstand.
Når du når herind klikker du start | kør, skriv msconfig og trykker enter.
Find fanebladet start. Her findes alle de programmer som starter normalt sammen med windows og du skal fjerne krydset i dem alle sammen, trykke anvend og og. Genstart og se om den nu kan starte.

Hvis den nu starter og du kan logge på så følg denne vejledning:

Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede creamz1 Nybegynder
20. juli 2004 - 07:22 #3
Det lyder åbenbart som om du har erhvervet dig en version af sasser ormen.

Prøv at køre dette removal tool, som kan bruges mod de fleste versioner af sasser.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.sasser.removal.tool.html
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. august 2004 - 00:00 #4
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit råd til noget.
Avatar billede whizzper Nybegynder
23. august 2004 - 14:11 #5
Creamz1 - Det er original Windows 98 SE, vi formaterede bare det hele igen