Avatar billede crekke Nybegynder
18. juli 2004 - 22:35 Der er 33 kommentarer

Min pc genstarter i spil, download prorgrammer og andre ting..

Min pc genstarter i spil, download programmer og  i andre ting..
.. Nogle gange lukker den også bare programmet ned og siger at der er fundet en alvorlig fejl eller noget i den stil..

Jeg er ikke ekspert da jeg er tretten år gammel..

Jeg har Xp pro, 3.0 Ghz og jeg har en Amd Barton..

200 point til den der hjælper mig..
Avatar billede fzone Nybegynder
18. juli 2004 - 22:38 #1
Hmm.... det lyder som om der kan være meget galt.
Tjek for virus og spyware, brug evt. AVG (www.grisoft.com) og AdAware (Søg efter den på Google) hvis du ikke har gjort det. Det lyder som noget typisk virus-noget.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
18. juli 2004 - 22:40 #2
Følg vejledningen her:
Gå ind her og hent Spybot og Hijackthis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du Hijackthis og smider filen i en mappe, oprettet kun til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis, det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede tubber Juniormester
18. juli 2004 - 23:26 #3
Hvis det er en virus kan det være at du ikke kan få dit virusprogam til at virke, så kan en onlinescan evt. hjælpe......

http://www.pandasoftware.com/activescan/
Avatar billede cerb Nybegynder
19. juli 2004 - 10:19 #4
Jeg ville nærmere tjekke mine ram hvis jeg var dig. http://www.memtest86.com/
Avatar billede crekke Nybegynder
19. juli 2004 - 22:40 #5
mange tak.. kan det ikk være noget med grafikkortet eller noget i den art?..

jeg tjekker tit med ad-aware og norton..
Avatar billede tubber Juniormester
19. juli 2004 - 22:44 #6
Det kan være grafikkortet bliver for varmt, men faktisk lidt usandsynligt da det ikke kun er i spil og andet grafisk krævende......

Er det et med passiv køling (ingen blæser på grafikkortet)?
Er det det så prøv at åbne kabinettet og kører lidt med det åbent mens du spiller
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 00:08 #7
Kommentar: victor-1

Prøv det - det skader ikke *S*
Avatar billede crekke Nybegynder
20. juli 2004 - 19:08 #8
Okay.. det prøver jeg så :P.. jeg skriver hvis problemet bliver der
Avatar billede victor-1 Nybegynder
20. juli 2004 - 19:14 #9
Hmm - det er meningen, at du skal kopiere logfilen fra HijackThis herind *S*
Avatar billede crekke Nybegynder
21. juli 2004 - 12:48 #10
ahaa.. jeg gær det senere idag så! :)
Avatar billede crekke Nybegynder
21. juli 2004 - 18:12 #11
Victor-1.. vil du ikke adde mig på crekke@hotmail.com(msn) for jeg forstår det ikke helt..
Avatar billede crekke Nybegynder
21. juli 2004 - 19:00 #12
I kan alle adde mig på crekke@hotmail.com.. så kan jeg vise jer screenshots
Avatar billede victor-1 Nybegynder
21. juli 2004 - 20:40 #13
Jeg giver kun support her "crekke" - ellers ender det med, at jeg bliver overfaldet hver gang jeg åbner Messenger *GG*

Men jeg kan også sagtens hjælpe dig her - og jeg har ry for at være tålmodig *S*

Kan du finde ud af at downloade de to programmer jeg nævnte i min første kommentar ?
Avatar billede crekke Nybegynder
23. juli 2004 - 12:58 #14
Jeg kan hente Hijackthis.. men jeg vil gerne have lidt vejledning med spybot
Avatar billede crekke Nybegynder
23. juli 2004 - 18:39 #15
Jeg forstår ikke helt det der hijackthis.. og ved ikke helt med spybot?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juli 2004 - 18:44 #16
Kan du læse og forstå engelsk, er her en god vejledning *S*
http://www.safer-networking.org/en/tutorial/index.html
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juli 2004 - 18:47 #17
Og her kan du på dansk læse om HijackThis *S*
http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. juli 2004 - 18:50 #18
Skal lige et lille smut i byen.
Kigger ind til dig her senere i aften.
Avatar billede crekke Nybegynder
26. juli 2004 - 11:07 #19
iorden..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
31. juli 2004 - 12:11 #20
Øhm - jeg glemte vidst noget her :(
Skal vi fortsætte ?
Avatar billede crekke Nybegynder
09. august 2004 - 21:10 #21
ja da kom bare undskyld jeg har været i spanien
Avatar billede victor-1 Nybegynder
09. august 2004 - 22:31 #22
"crekke" > velkommen hjem fra Spanien. Håber du har haft en god tur ;o)
Hvis du vil hjælpes skal du gøre som jeg skrev her:

Kommentar: victor-1

Med andre ord - det er altså ikke dig som skal vente på mig, men mig som skal vente på dig *S*
Avatar billede crekke Nybegynder
28. august 2004 - 15:55 #23
Undskyld.. havde helt glemt at skrive.. men der er faktisk ikke så meget galt mere.. Kun i cm, som jeg gerne vil ha til at virke.. kan jeg ikke få din msn, så går det stærkere?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
30. august 2004 - 11:43 #24
Jeg kan/vil ikke yde support via Messenger, men derimod gerne hjælpe dig her.
Det går ikke hurtigere via Messenger - tværtimod. I Messenger kan der ikke skrives så lange meddelelser som der ofte er behov for her.

Indstil din postmodtager til at hente post en gang i minuttet og lad det være åbent mens vi arbejder med den HijackThis log, som jeg har bedt dig smide herind - så løser vi måske dit tilbageværende problem *S*
Avatar billede crekke Nybegynder
05. september 2004 - 16:40 #25
Jeg har nu slettet et par ting med Hijackthis.. min storebror siger at det var noget spyware af en art.. men intet problem er læst.. hvad gør jeg?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. september 2004 - 13:06 #26
Kommentar: victor-1
18/07-2004 22:40:37  >>  Så kigger jeg på det så snart jeg får tid.
Ellers kan du være ret sikker på, at der kommer en anden forbi og kontrollerer loggen.
Avatar billede crekke Nybegynder
07. september 2004 - 15:11 #27
ok så.. kan man ikke bare lave en systemgendannelse så bliver alt lortet vel smidt væk? :)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. september 2004 - 01:48 #28
Nej - virker ikke *S*
Der findes to ting du kan gøre. Den første (anbefales) er den jeg allerede har omtalt og den anden hedder formatering af harddisk.

Kom nu med den log og lad os få det ordnet ;o)
Avatar billede crekke Nybegynder
08. september 2004 - 16:50 #29
Først og fremmest.. hvad sker der hvis jeg "formatere min harddisk"?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. september 2004 - 18:25 #30
Nu kender jeg ikke opsætningen af din HD, men hvis vi forestiller os, at den kun har ét drev (C:) - så mister du alt hvad der er på den, medmindre du er i besiddelse af en brænder, som du kan gemme dine ting (billeder, dokumenter osv.) på.

Er den derimod opdelt i to eller flere partitioner (f.eks. C: og D:) kan du gemme de førnævnte ting på dit D-drev og nøjes med at formatere dit C-drev.

Men jeg forstår altså ikke, at du ikke bare smider en logfil fra HijackThis herind. På den måde vil du efter al sansynlighed at dømme, være fri for at skulle igennem en formatering, med efterfølgende installation af både styresystem og programmer, samt div. opsætninger.

Hvis du vælger at formatere skidtet, skal du få et par gode råd med på vejen, som jeg virkelig anbefaler du følger til punkt og prikke, da det ellers ikke vil vare længe, før du igen får problemer.

-------------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. september 2004 - 18:34 #31
Hovsa - der skulle ha' været mere med *S*
Kommer her:

Går ud fra at du vil installere Windows XP *S*

Inden du formaterer bør du hente Service Pack 2 som skal installeres efter installation af XP. - http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A&displaylang=da

Læs her hvad du skal være opmærksom på - http://ken.danborg.org/exp/formateringafxp.htm

Og læs her om gode sikkerhedsråd - http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Hermed føler jeg ikke jeg kan hjælpe dig yderligere, medmindre du vælger at smide den logfil herind, i stedet for at formatere og jeg tillader mig derfor at smide et svar *S*
Avatar billede crekke Nybegynder
13. september 2004 - 15:12 #32
Jamen jeg har jo slettet nogle ting på hijackthis..?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
13. september 2004 - 18:12 #33
"Jamen jeg har jo slettet nogle ting på hijackthis..?"

Hvad ønsker du vi skal få ud af den kommentar ?

Hvis du vil ha' mere hjælp, bliver du nød til at komme igang med, at få indholdet af den logfil kopieret herind, da jeg ellers er ude af denne tråd *S*