Avatar billede meck Nybegynder
18. juli 2004 - 02:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forskel på SATA og IDE

Hey...

Som overskriften lyder, er jeg interesseret i at vide, hvad forskellen er på SATA og IDE...

Jeg ved godt, at der er forskel på kablerne osv., men jeg mener ydelsen...

På forhånd tak..

/Meck
Avatar billede squashguy Nybegynder
18. juli 2004 - 02:29 #1
sata tilbyder større båndbredde.

der er ikke forskel på selve harddisken om det er sata eller ata.
Avatar billede meck Nybegynder
18. juli 2004 - 02:30 #2
Okay... og hvad mener du så med båndbredde???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 02:35 #3
hastighed..O)
Avatar billede meck Nybegynder
18. juli 2004 - 03:05 #4
Ok... dvs. at SATA er bedre end IDE???
Avatar billede bartfreak Nybegynder
18. juli 2004 - 03:08 #5
ikke bedre men hurtigere..efter min menning..O)
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 08:53 #6
Glem alt om det SATA det er i bund og grund kun PATA..

Nuværende SATA diske virker på samme måde som en pata. Mellem selve disken og bundkortet har interfacet/controlleren bare fået en chip der konverterer signalet fra standard pata til sata. Sata interfacet kan overfører data hurtigere, men disken er jo oprindelig en pata disk, så hastigheden når ikke derop.
Ydermere bruger cpu mere kraft på at konvertere signalet, hvilket giver et ydelsestab.
der findes endnu ikke findes en disideret SATA. Det er controlleren der gør det at man tror det er en SATA. Husker ikke det hele, men det var noget med controlleren forminskede CPU ydelsen et eller andet *G*

Men som jeg citere " En real SATA findes ikke endnu, men Raptor er det man i dag forbinder med SATA"
Western´s raptor er det tætteste, hvis ikke fuldt ud, SATA.
Avatar billede freehelp Praktikant
18. juli 2004 - 09:01 #7
Avatar billede freehelp Praktikant
21. juli 2004 - 10:08 #8
Har du brug for yderlige hjælp???
Avatar billede freehelp Praktikant
29. juli 2004 - 08:27 #9
Er det ikke på tide vi modtager lidt feedback omkring problemet/eller problemet som ikke er der mere?????
Avatar billede freehelp Praktikant
12. august 2004 - 09:37 #10
Kunne være rart at høre hvordan tingene skred frem??????
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 14:01 #11
Avatar billede freehelp Praktikant
25. august 2004 - 14:02 #12
Skulle ikke være smidt her beklager