Avatar billede missing Nybegynder
06. oktober 1999 - 21:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp !!! - jeg bliver floodet....

Så længe man ikke tjekker sine emails i to dage, så får man HUNDREDEVIS af mails, hvor måske halvdelen af dem er angående to enkelte ?'s svar.

Kunne ADMIN ikke snart få ordnet at man kun får 1 mail per ? der er kommenteret eller svaret ???

Jeg ved godt at der er spurgt om det før, men det har jo ikke hjulpet endnu :-)
Avatar billede krogstrup Nybegynder
06. oktober 1999 - 22:18 #1
Hvornår skulle denne ene mail så sendes ud ???
Avatar billede missing Nybegynder
06. oktober 1999 - 22:22 #2
når det første svar/kommentar på spørgsmålet var kommet, fordi så kunne man jo selv se efter om der var kommet flere svar/kommentarer.

Avatar billede snowball Novice
06. oktober 1999 - 22:57 #3
Det er blevet diskuteret et par gange før, og Admin er også enig i at der skal gøres noget, men hvad og hvornår det bli'r er ikke godt at vide !

Kig evt. her: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=4616

Snowball
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 1999 - 23:41 #4
En liste med dagens spørgsmål, som har været tillet/kommenteret, som var tilpasset de katagorier, som man står tilmeldt til. Så skulle det være muligt, at vælge mellem mail eller liste. En mail og dagen kunne evt. fortælle, om der har været aktive spørgsmål på ens liste.
Avatar billede bkp Nybegynder
07. oktober 1999 - 15:30 #5
Kharder er inde på noget, som lyder fornuftigt, men måske bliver problemet den at man ikke ved om der er kommet et svar, da man først får mail senere på dagen!
Men man kunne måske sætte en deadline for hvornår man modtager mailen, det er jo forskelligt hvornår man er logget på, så kan man selv bestemme hvor tit man vil informeres!

Har jeg skrevet det så det kan forståes??? :)
Avatar billede hobbez Nybegynder
11. oktober 1999 - 17:14 #6
Jeg syntes ikke problemet er så stort for så vidt angår NYOPRETTEDE spørgsmål, men som Missing mener jeg at det er for tit jeg oplever at få 12 mails vedr. ét bestemt spørgsmål der er meget gang i.

Kunne man ikke gøre det således:

Første gang der sker noget i en gruppe hvor man har bedt om mail, sendes der en mail som i dag.

Derefter sendes der ikke flere mails vedr. det pågældende spørgsmål før man igen har været logget på.

En undtagelse til ovennævnte regel kunne så være, at der ALTID kommer mails hvis man SELV har oprettet spørgsmålet:
Hvis der kun er kommet et svar eller en kommentar kan jeg måske vente nogle timer med at logge på Eksperten, men hvis der kommer 17 kommentarer og 5 svar så skal man nok ikke vente for længe med at logge på.

Et andet forslag kunne være en avanceret variant over kharder's forslag:

Jeg vælger selv hvor tit jeg vil have en mail fra Ekspterten. Eksempelvis en gang i timen, eller hver dag kl. 16.00 og 22.00.

Når mail sendes indeholder den en liste over alle nyoprettede spørgsmål (i grupper jeg er tilmeldt) og alle de spørgsmål jeg har deltaget i, hvor der er sket et eller andet siden jeg var logget på sidst, noget a'la:

"I Kategorien <kategori> <overskrift> er der siden <mail sidst udsendt> kommet <k> kommentarer og <s> svar. <a> svar er blevet afvist. Status er <status>."

(hvor status kunne være: Besvaret med ikke accepteret, eller Besvaret og accepteret osv. Listen kunne evt være forkortet : <kategori> <overskrift> <k>/<s>/<Forkortet status>)

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
11. oktober 1999 - 17:17 #7
Tilføjelse til "....variant over kharder's forslag"

Der skulle selvfølgelig kun sendes EN mail med HELE status, altså en række linier - en linie pr. spørgsmål.

Og hvis jeg ikke ken vente til kl. ZZ hvor næste mail udsendes, logger jeg mig på www.eksperten.dk/status og ser her-og-nu-status, svarende til indholdet af den mail jeg ellers ville have modtaget.

/Rob
Avatar billede bkp Nybegynder
11. oktober 1999 - 17:37 #8
hobbez>> Det var også det jeg mente! :)

P.s. Jeg synes lige du skulle have en mail mere!
Avatar billede bkp Nybegynder
11. oktober 1999 - 17:37 #9
Og en mail mere!
Avatar billede bkp Nybegynder
11. oktober 1999 - 17:38 #10
Og en mail mere!
Avatar billede bkp Nybegynder
11. oktober 1999 - 17:38 #11
:)
Avatar billede hobbez Nybegynder
11. oktober 1999 - 18:00 #12
bkp >> He he, mit forslag er stadig mere avanceret (flere deadlines, mail hver X time), ellers forklarer du dig dårligt :o))))

Men så her er lige en mail til dig :o)

/Rob
Avatar billede bkp Nybegynder
11. oktober 1999 - 20:06 #13
Tak for mailen!
Avatar billede bkp Nybegynder
11. oktober 1999 - 20:06 #14
Æh jeg slutter, konen siger at der er Robinson, så jeg skal se om Martin snart stemmes hjem :)
Avatar billede missing Nybegynder
11. oktober 1999 - 20:15 #15
ka' du da ikke holde ham ud, bkp ? (bare for at du skulle få en til mail :o)
Avatar billede bkp Nybegynder
11. oktober 1999 - 23:09 #16
>> Jeg kender ham igennem en arbejdskammerat, og han har altså ikke opfundet de dybe tallerkner.
Kan du huske at han sagde at han var medejer af et firma, det er det rene opspind, han har kun hjulpet med at sælge nogle produkter ved houseparties, ikke noget han behøver at sidde på en restaurant og tale i mobiltelefon for (som han gjorde i sin introduktion), nå men der skal selvfølgelig være plads til alle, også den edikesure Janne eller hvad hun nu hed!
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 1999 - 00:01 #17
En liste kan tjekkes i løbet af dagen, når det passer en.