Avatar billede nilsen Nybegynder
18. juli 2004 - 00:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

problem m disk-drev etter inst. av nyt dig. camera

ga
Jeg har købt et nyt dig camera
sony dsc-p43 4,1 mp
Det fulgte software med - men etter at jeg indstallerer programmet samt driver til cameraet - så fungerer ikke mine dvd drev. Når jeg legger i en skive - fryser windows og jeg må genstarte. Dette sker i begge mine 2 dvd drev. Fjerner jeg programmet samt driveren er alt normalt igen.
Hvordan skal jeg får software og driver til at fungere slik at jeg kan overføre bildene til min comp. jeg har
wxp home ed.
Jeg har også en bærbar computer med samme o/s - og her er det ingen problem.
vmh
Nilsen
by the way - er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan genstarte en medion computer uten at slå den helt ifra og så genstarte?
Nilsen
Avatar billede justme Nybegynder
19. juli 2004 - 18:23 #1
Det kan bl.a. desværre ske da softwaret som følger det digitale kamera højt sandsynligt ikke er det nyeste. Jeg ville, hvis jeg var dig, først forsøge at downloade de senste drivere samt software til Sony.

Dernæst siger du at du har en bærbar med samme OS, og du ikke har problemer på denne. Det lyder som om at dine dvd-drev på PC'en som har problemer, har behov for at blive flashet med det seneste firmware. Dette downloader du fra producendents hjemmeside. Det er altid en god idé lige at "åbne" PC'en og se hvad som står på DVD-drevet, som man er sikker på at man får installeret det rigtige...

Hvad du mener med at genstarte din medion computer uden at slå den helt fra, er jeg ikke klar over hvad du mener med?

Håber det hjælper ellers skriv bare igen ;o
Avatar billede justme Nybegynder
19. juli 2004 - 18:24 #2
suk ja, stavefejl er gratis...
Avatar billede nilsen Nybegynder
19. juli 2004 - 23:36 #3
gdi
Når det gelder genstarte så mener jeg:
Du kan slå av din pc med on/off knappen, men på alle de computere jeg har hatt (bortsett fra denne) har det vært en restart knapp, slik at man slipper å slukke helt ned når computeren feks fryser. Den kan jeg ikke finde på den medion computer jeg nu har - tiltross for at den burde findes et eller andet sted - evt med en tastekombinasjon på tastaturet??.
Når det gelder det første spørsmålet fant jeg ud av problemet. Jeg måtte avindstallere all software samt driver til cameraet - deretter indstallere driveren først og så softwaren - dette var ikke nødvendig i den bærbare - tydeligvis for at denne versjon av xp allerede lå inde med den riktige driver.
Jeg kan imidlertid fortsatt ikke forstå at indstalleringen av en cameradriver skulle få indflydelse på mine 2 dvd drev. Men på denne medion pc (som jeg på ingen måde er fornøyd med) er det adskillige ting som ikke er helt almindelig i sammenligning med de computere og operativ system jeg har hatt tidligere.
Nilsen
Avatar billede justme Nybegynder
20. juli 2004 - 15:19 #4
Jeg er ikke bekendt med en decideret reset knap på medion PC'er. Hvis der er skulle forefindes sådan en på din, er det hardware, altså den f.eks. sidder på fronten at PC'en? Mange gange dækker manualer som man får med PC'en (Medion) flere forskellige modeller så måske har du set forkert? Der er nogle gange en dedikeret knap som du omtaler, men dette har jeg kun oplevet på bærbare PC'ere og jeg går ud fra at vi taler om en stationær PC?
Du kan tilgengæld ændre funktionen på afbryderknappen, som stort set alle PC'ere er udstyret med. Dette gør du sådan:
-Genstart din PC og tryk F10 for at gå ind i din BIOS opsætning (nogle gange er det F2 eller Del-knappen)
-Du skal lede efter knappen = "Afbryderknap"
  Denne ligger som regel her; BIOS->Strømforsyning->Indstillinger for
  energibesparelse->"Afbryderknap"
Måske får du flere valgmuligheder for denne "afbryderknap" hvis du henter den seneste BIOS-opdatering til din PC?

Nej det er heller ikke logisk at en kamera-driver skulle få indvirkning på ens DVD-drev, ikke desto' mindre var det dét som du oplevede... Jeg kan derfor kun gå udfra at installation af driverne til kameraet har "rørt" ved de drivere som benyttes til dine DVD-drev mv. En måde at komme over dette problem er at afinstallere samt installere de seneste drivere/software til dit kamera samt eventuelt at firmware opdatere de seneste drivere til ens DVD-drev... Så er man sikker på at ens enheder også benytter de rigtige drivere... Og det siger du jo du løste ved at afinstallere / installere software/drivere til kameraet, så den er jo 10-4 ;o
Avatar billede nilsen Nybegynder
21. juli 2004 - 20:48 #5
gdi
Jeg har sett lit på dine forslag - det er nok mulig jeg kan forandre noe i BIOS så power knappen blir til en reset (genstart) knapp - men det er jeg ikke meget for - jeg trenger jo at kunde slå computeren helt fra. Det jeg mangler er altså en "restart" knapp (som kan benyttes når windows fryser)- som findes stort set på alle computere - bortsett fra denne - som forøvrog skiller seg ud på mange områder, som jeg slet ikke kan lide.
Du har imidlertid vist lit interesse for at give meg lit hjælp - leg et svar så får du poengene - jeg syntes at eksperten etterhvert har mistet endel av sine gamle gode rådivere - det er ofte man overhode ikke får engang et forslag til en løsning på sine problemer - kenner du et bedre ekspertforum??
Nilsen
Avatar billede nilsen Nybegynder
29. juli 2004 - 06:20 #6
Ingen response
n.