Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 00:31 Der er 20 kommentarer

Få emule til at virke med ZyXel 650HW router - trådløst netværk

Hej..
Jeg har et trådløst netværk med en bærbar og stationær i men når jeg forsøger at tilslutte en server i emule så siger den at serveren ser ud til at være død..
Har forsøgt at åbne nogle porte i routeren men det har ikke hjulpet.. Er det nogen der kan hjælpe? Er newbie så gerne lette svar..;)
Tak
Avatar billede webmasterdk Praktikant
16. juli 2004 - 00:50 #1
Hvilke porte åbner du?
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 00:53 #2
4662 til 4664
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. juli 2004 - 01:39 #3
Først giver du dig selv en fast IP. Det gør du på routeren.

Derefter laver du Port Forwarding, også¨å¨routeren, hvor du åbner en TCP port f.eks 4664, og åbner også en UDP post f.eks. 6010.

Så skal du bare have fortalt e-mule de to porte du har åbnet, og voila det skulle virke.
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 14:21 #4
Nu har jeg lavet portforwarding og åbnet TCP port 4664 men hvordan åbner jeg den UDP post? Ved ik lige hvad det er og hvordan jeg kommer ind i det..?
Avatar billede dpg Nybegynder
16. juli 2004 - 15:11 #5
du behøver ikke at have UDP'en åben for at eMule virker... bare deaktiver det inde i eMule (hvis du ikke kan finde ud af at åbne den i routeren).
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 15:25 #6
Har som sagt åbnet TCP port 4664 i routeren og skrevet den i emule, og nu har jeg så også deaktiveret UDP'en i emule, men jeg får stadig den samme besked om at det ser ud som om serverene er døde.. Hva kan jeg mangle?
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 15:26 #7
Ku det hjælpe hvis jeg åbner alle porte på routeren eller vil det have en uheldig sideeffekt?
Avatar billede dpg Nybegynder
16. juli 2004 - 17:25 #8
har du kigget på eMule's hjemmeside (www.emule-project.net) under "Help&Support" -> "Ports, Firewalls & Router"
Avatar billede dpg Nybegynder
16. juli 2004 - 17:29 #9
jo... du kan jo godt prøve at åbne alle portene i din router bare for at se om det skulle virke -> hvis det ikke gør det, så er der jo et eller andet ivejen med opsætningen af eMule eller noget hardware-fejl.
Avatar billede squashguy Nybegynder
16. juli 2004 - 17:34 #10
uheldig sideeffekt>hvis du ikke kører med et opdateret styresystem, er din næste spørgsmål på eksperten: hvordan fjerner jeg sasser..
Avatar billede dpg Nybegynder
16. juli 2004 - 17:34 #11
ps: der står på deres hjemmeside at eMule (standard) bruger disse porte:
TCP:
UDP:

hvis det kunne hjælpe!?
Avatar billede dpg Nybegynder
16. juli 2004 - 17:35 #12
hamderpolle -> he he :-)
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 17:42 #13
har godt nok opdateret men tar ik lige chancen! Men selvom der står den som standart bruger de porte burde d vel ik betyde noget når jeg har skrevet at porten er 4664 under frbindelser i emule..eller hvad.. Og fatter som sagt ik at ændre UDP porten på routeren så den er deaktiveret.. Har set under help&support på emule-project.net..
Avatar billede dpg Nybegynder
16. juli 2004 - 18:20 #14
nej det har ikke noget at sige at du har ændret TCP-porten i eMule til 4664, men jeg tror også at du skal åbne for de porte jeg har skevet overfor...

ps: hvis det er en intern router der er koblet til internette (modem), kan du jo bare åbne den helt og installere firewall på de maskiner der skal på det interne net (og internettet)!
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 19:19 #15
==>pdg Tak..det vil jeg lige forsøge, men ved som sagt ikke hvordan jeg skal ændre UDP på min router.. Det er en ZyXel 650HW det er en ekstern router..det er et trådløst netværk..
Eller jeg kan måske bare deaktivere UDP'en i emule som du forslog tidligere? og så nøjes med at åbne de tre tcp porte?
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 22:40 #16
Nu har jeg prøvet at åbne de tre porte du snakkede om emule bruger altså 4661, 4662 og 4711 og så deaktiveret UDP i emule men jeg får stadig sammen fejl..:/
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
16. juli 2004 - 22:42 #17
Nu har jeg prøvet at åbne de tre porte du snakkede om emule bruger altså 4661, 4662 og 4711 og så deaktiveret UDP i emule men jeg får stadig sammen fejl..:/
Avatar billede jesper8319 Nybegynder
17. juli 2004 - 13:49 #18
Er der ingen der har flere ideer til hva der kan være galt eller hva jeg ska gøre for at få det til at virke?
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juli 2004 - 19:11 #19
When another client tries to establish a connection to your eMule it only sees the IP of the router but not the actual IP of the computer eMule is running on. To prevent this all ports in the list that have the incoming direction – port 4662, 4711 TCP and port 4672 UDP – have to be forwarded.
See your router's manual. Keywords to start are port forwarding, DMZ – Demilitarized Zone, Filters and Rules.
Many routers also have built in firewalls so be sure to set the appropriate ports (see Firewall) there, too.

Note:
When using a router in a network the option DHCP - Dynamic Host Configuration Protocol in the router should be turned off. Assign static IPs to each client in the network. This can be done in Window's Network Connections -> LAN Connection -> Properties -> TCP/IP. Deactivate the automatic IP assignment and enter an IP in the range of 192.168.xxx.xxx. Different types of router have different home IP ranges, this is noted in the router's manual.
After entering a valid IP the Subnet Mask field automatically changes to 255.255.255.0. Last step is to enter your router's IP as Standard Gateway and as DNS Server.

ZoneAlarm is reported to cause problems with eMule. It is not recommended.

Tag også lige et kik i E-Mule help under Ports, Firewall & router, under Ports
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. juli 2004 - 19:12 #20
Sorry har lige set, at dpg har henvist til min sidste kommentar.