Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2004 - 22:19 Der er 76 kommentarer og
1 løsning

Søger ejere af Nikon D70

Jeg søger folk som ejer eller kan låne en Nikon D70 kamera.

- Tag et par billeder med forskellig blænde og lukketid.
- Hent Downloader Pro fra www.breezesys.com/downloads.htm og installer det
- download de billeder der bleve taget med Downloader Pro så der kommer den .txt fil
- kopier indholdet af den txt fil ind i dette spm.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2004 - 22:20 #1
damn, der kom et e for meget i blev ;o)
- Download de billeder der blev taget, med Downloader Pro så der kommer den .txt fil
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2004 - 22:25 #2
Jeg er sikker på at du kan finde det du søger på http://www.dpreview.com/ dette site er for digital foto entusiaster, der er et specialforum for Nikon D70 http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1034 så mon ikke du kan finde det du har brug for der
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2004 - 22:26 #3
buffezone => jeg er bekendt med dpreview.com og har læset de revies der er, men nu spørger jeg her på eksperten.dk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2004 - 22:27 #4
revies => reviews
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. juli 2004 - 22:29 #5
jeg ved der er et par tråder ang. Downloader der også..
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. juli 2004 - 22:33 #6
Ok se bort fra mit svar
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. juli 2004 - 13:13 #7
Er godt klar over mit svar næsten er copycat på bufferzone's, men jeg tror ikke du får meget ud af dit spørgsmål herinde. Har du forsøgt på www.fotokritik.dk ?

c",)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. juli 2004 - 13:20 #8
Hvad gør downloader - Jeg har et D100.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. juli 2004 - 13:23 #9
Downloader er et program til at hente billederne fra kameraet, sammen med billedet kommer der også en txt fil som indeholder en masse information om billedet

eks:
File: IMG_2863.JPG
File size: 41KB
Image Serial Number: 128-2863
Camera Model: Canon DIGITAL IXUS 330
Firmware: Firmware Version 1.00
Date/Time: 2004.07.15 20:17:47
Shutter speed: 1 sec
Aperture: 2.7
Exposure mode: Auto
Flash: Built-in Auto + Red eye reduction
Flash EF guide number: 2.25
Metering mode: Evaluative
Drive mode: Single frame shooting
ISO: 50
Lens: 5.0 to 16.0 mm
Focal length: 5.0 mm
AF mode: Single AF
Focus point: [Left]
Image size: 1600 x 1200
Image quality: Superfine
White balance: Auto
Saturation: Normal
Sharpness: Normal
Contrast: Normal
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. juli 2004 - 13:24 #10
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
16. juli 2004 - 13:44 #11
Det lyder cool nok. Jeg plejer selv at notere lukketid og blænde o.s.v
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. juli 2004 - 13:45 #12
det gjorde jeg også indtil jeg fandt Downloader *selvom det er begrænset hvor meget der kan indstillet på IXUS 330*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
16. juli 2004 - 21:26 #13
nikolajdu => hvis du prøver Downloader, så må du gerne smide indholdet af en txt fil her ind ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. juli 2004 - 05:56 #14
Der går nogle dage da jeg har  lånt det ud til en tøs der tager bryllupsbilleder.´Godt jeg har et 8 mpixel i reserver... uhu uhhu
;-)

Sony cfc 828.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 19:56 #15
rkhdk - hvorfor præcis dette kamera? og hvad skal du bruge det til ? er det for at se hva kameraet har af funktioner?
har selv Canon 10d som jeg gerne vil tage et par billeder med og sende en txt fil hvis det kan bruges?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 20:03 #16
jeg er interesseret i at vide hvad Downloader hente ud af den EXIF informatione når den henter billederne fra kameraet.

Jeg er interesseret i D70 da jeg overvejer at købe det (men har lige brugt penge på MC så det bliver først når jeg har sparet op igen) så jeg kan jo ligeså godt bruge vente tiden på at finde ud af hvad Downloader viser når man bruger det sammen med D70, da jeg selv bruger Downloader og vil ikke kunne undvære dette værktøj.

Så Canon 10D har ikke interesse :(
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:06 #17
rkhdk - okay helt iorden ;) men nogen speciel grund til du overvejer et D70?
Det er selvfølgelig en smagsag på visse punkter, og ved heller ikke hvor meget du har kigget på andre kameraer, men slå et øje forbi canons digitale spejlrefleks også hvis du ikke allerede har gjort det.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 20:09 #18
Jeg har set på EOS 300D, men D70 har fanget min interesse frem for EOS 300D.
jeg er tit på dpreview.com og læser deres reviews..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 20:10 #19
eller Nikon D100 - digital spejlrefleks ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 20:13 #20
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:17 #21
rkhdk - vil bestemt heller ikke anbefale 300D, for det første laver man ikke et hus af plastik når vi snakker de priser og den kvalitet, for det andet er måden man indstiller lukketid eller blændetal, kan ik lige huske hvilken, utrolig dårlig sat sammen.
Slå et blik forbi D10 også fra canons side
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 20:20 #22
Man skal nu også lige slå sig i hovedet og tænke over hvad man skal bruge sit kamera til. Den type kameraer vi taler om her kan overhovedet ikke bruges uden at man lærer indstillingsmulighederne - Det tager tid og den tid kan ikke undgåes hvis man vil tage ordentlige billeder.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 20:20 #23
Jeg vil give trible ret i at alle plastik kamerahuse burde forbydes. HAr man førest mærket andet - så giver man aldrig slip.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 20:27 #24
D10 koster jo også det mere end D70 incl objektiv (18-70), ja ja ved godt at digitalt SLR ligger der over..

Jeg går direkte fra min IXUS tíl digitalt SLR, og har fundet D70 som det bedste "begynder SLR" for en der ikke kan lægge 30000+kr for det.

Som sagt er min opsparing meget tom iøjeblikket og jeg går arbejdsløs, så der går nok 6mdr+ inden jeg overhovedet kan begyndet at købe udstyr (hukommelse, stativ, ect) med mindre jeg vinder i lotto ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:27 #25
nikolajdu - Ja 300D var et stort flop fra canons side i mine øjne, selvom utrolig mange er uenige med mig.
hellere ofre et par tusinde mere og få noget ordenlig. Om det så skal være Nikon eller Canon kan vi diskutere i lang tid ;)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:29 #26
rkhdk - synes du skal tænke tanken igennem en gang til, du skriver nikon D70 er det bedste begynder SLR du har set. Det lyder som om du skifter igen om 2 år. Sådan fungere det ikke i den verden, Når du først har købt et hus af ordenlig kvalitet går alle penge til objektiverm stativer tasker filtre (ikke så meget mere efter den digitale verden er kommet). Så hvis jeg var dig ville jeg spare 2-3 måneder mer og få et ordenlig hus der holder lang tid, så du på et tidspunkt ligger inde med 3-4 objektiver så har du noget du kan lege med ;)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 20:34 #27
trible - Jeg tog aldrig valget selv - Jeg fik et tilbud på Nikon der var i den størrelsesorden at alle forskellee var ligegyldige - Ærgeligt den fotobiks lukker nu.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 20:36 #28
triple-x => jeg giver gerne lidt ekstra for at får det bedre, men som skrevet før så ingen penge.

hvem ved hvad der der på markedet når jeg engang har penge (15000+) til kamera/udstyr.

btw: hvis du ikke har prøvet Downloader før så må du da gerne poste en txt hvis andre senere skulle være interesseret ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:37 #29
nikolajdu - jeg købte mit Canon 10D da jeg blev uddannet fotograf. købte det i Photocare hvor vi fik et godt tilbud på kameraet da jeg slæbte en halv klasse med ned der alle skulle ha kamera ;)
Må ærlig indrømme jeg har forelsket mig i canons brugervenlighed, du kan styre stort set alt mens kameraet er oppe ved hovedet (dog ikke ved 300D) hvor imod jeg synes Nikons er lidt mere indviklet og klodsede :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:38 #30
rkhdk - jeg har aldrig hørt om programmet men har lige downloadet det :) finder lige udstyret frem og tager et par billeder :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:43 #31
File: portræt.tif
File size: 10014KB
Camera Model: Canon EOS 10D
Camera serial number: 1330504854
Firmware: Adobe Photoshop CS Windows
Owner: Martin B. Tygsen
Date/Time: 2004:04:15 09:29:32
Shutter speed: 1/125 sec
Aperture: 9,5
Exposure mode: Manual
Flash: Off
Metering mode: Multi-segment
ISO: 100
Lens: 24 to 70mm
Focal length: 60mm
Image size: 636 x 805
Color profile: Adobe RGB (1998)

Den siger godt nok flash : Off, så her måler den åbenbart kun på den indbyggede flash, det er lidt skuffende.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 20:43 #32
jeg har kun haft IXUS 330 og efter et par måneder så opfyldte det ikke længre mit behov, så istedet for at købe et nyt kamera til 5000kr (det var før EOS 300D kom frem) med fast lense, så ville jeg vente (og spare op) og købe digitalt SLR istedet.. men den opsparing er brugt på andet end kamera, men jo længre jeg venter kan vel i sidste ende kun komme mig tilgode ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:45 #33
i får lige en ordenlig en fra et RAW ;)
File: CRW_1150.CRW
File size: 7085KB
Image Serial Number: 111-1150
Camera Model: Canon EOS 10D
Camera serial number: 1330504854
Firmware: Firmware Version 2.0.1
Owner: Martin B. Tygsen
Date/Time: 2004:03:13 14:00:26
Shutter speed: 1/60 sec
Aperture: 5,6
Exposure mode: Program
Exposure compensation: -1/2
Flash: Off
Metering mode: Evaluative
Drive mode: Continuous
ISO: 400
Lens: 24 to 70mm
Focal length: 47mm
AF mode: One-shot AF
Focus point: [- < - - -]
Image size: 3072 x 2048
Image quality: Raw
White balance: Color temp=6500K
Color space: AdobeRGB
Saturation: Normal
Sharpness: Normal
Contrast: Normal
Tone: Normal
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 20:45 #34
Jeg vil medgive dig at D-100 ikke er brugervenligt. Det er til gengæld det sony CFC 828 jeg har - Men det er jo fast objektiv.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:46 #35
rkhdk - ville anbefale dig at vente til du har penge til et Canon 10D, eller et Nikon i samme klasse, pas på med andre mærker, da de ikke er oppe på samme plan som Nikon og Canon.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:48 #36
er faktisk imponeret over hva det program kan se, ting som Focus point havde jeg ik regnet med. Men skuffet over at flash kun bliver målt på den indbyggede flash, som burde rives af og trampes på ;) indbygget flash er kun skabt for at ødelægge et billede.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 20:49 #37
Indbygget flash er kun skabt til røde øjne ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 20:51 #38
det samme med programmets RAW converter (har ikke kigget helt i detaljer med den) den ser rigtig lækker ud, hvis man ikke lige har råd til det helt nye Photoshop som har indbygget RAW converter
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 20:55 #39
De ting som Downloader kan se ligger faktisk allerede i billedet
jeg bruger irfanview til meget, og ved at trykke på I (information) og den EXIF siger faktisk næsten det samme som Downloader, så prøv det ;o)

Jeg har ikke prøvet Downloader pro, da deres tidliger Downloader 1.5 er/var freeware og virker fint med mit IXUS 330, men ifl. breezesys så virker Pro versionen med D70, da min version ikke er opdateret (eller sådanne noget)

fordelen ved Downloader er jo at den smider det i en txt fil med det samme.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:01 #40
rkhdk - er godt klar over dataene allerede ligger i billedet ;) intet program har endnu kunne oprette den slags data og det kommer nok heller aldrig *SS*

Ang. infranview er jeg ikke så glad for det, nok fordi jeg ikke har brugt tid på at sætte mig ind i det... da jeg bruger Photoshop til stort set det meste. Skal jo bruges når man nu smider så mange penge ud på et stykke software :)

Men kig lidt længere oppe i rækkerne end D70, surt at skulle skifte hus igen om 1 års tid.

Og hvis du nu vinder i Lotto, så lov mig du slår et øje forbi Canon 1D Mark II eller Canon 1Ds, har selv haft Canon 1D i hænderne, og fik mig hurtig til at overveje køb at sådan et batteri greb til mit Canon 10d, da det bliver utrolig lækkert at håndtere kameraet så
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 21:05 #41
Nu har jeg jo lånt Nikon kameraet ud men man kan da få lidt data (de er ens) fra Sony Memory stick og CF i sony kameraet.

File: DSC03180.SRF
File size: 16.6MB
Camera Model: DSC-F828
Date/Time: 2004:07:19 20:58:48
Shutter speed: 1/80 sec
Aperture: 2.8
Exposure mode: Program
Flash: On
Metering mode: Multi-segment
ISO: 400
Focal length: 51.0mm
White balance: Auto

Skal lige siges at jeg bare klikkede ud i luften...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 21:08 #42
mit behov for billede redigering er meget simpelt, kunne rezise (den batch funktion) og vise billeder (som er noget bedre end MS egen)
jeg redigere ikke i mine billeder efter det er taget (ved godt mange retter op på fejl bag efter i Photoshop, ect.) jeg går mere efter at billedet skal være der uden redigering bagefter (dog må jeg indrømmet at jeg med et billede har ændre gamma for at få et lyn bedre frem *da det blev overbelyst så lynet ikke kunne ses ordenligt*)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:20 #43
rkhdk - den mening er jeg ikke helt enig med dig i... Ja du har ret mange tager billedet og gør det godt i Photoshop bagefter, dette er forkert efter min mening, men efter den digitale verden er trådt i kraft bruger man ikke så mange filtre mere, men laver de samme eftekter som mørkekammeret og filtre lavede i Photoshop.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:21 #44
nikolajdu - prøv lige at slå væk fra auto og over på manuel og lav en tilfældig indstilling, smid derefter lige en txt igen
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 21:21 #45
triple-x => sådan er vi jo forskellige ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:22 #46
der er simpelthen ikke tid til at rette fejl op i photoshop bagefter hvis man vil leve af at være fotograf.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 21:23 #47
triple-x => du er uddannet fotograf, hvordan bliver man det?
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:25 #48
Rkhdk - ja der er vi nok forskellige, men hvis du fik stillet en opgave med at et objekt lad os tage en tidligere opgave, en hotdog skulle ha en bestemt baggrund, men AD'eren var ikke helt sikker på hvilken det skulle være, hvordan ville du tage dette billede? ville du tage billedet efter den baggrund han nu lige mente, og så når han så den og ville ha en anden så tage et billede igen og vise ham dette? eller ville du tage et clean shot fritlægge hotdoggen finde et par bagrunde frem ;) lige fra gamle stolebetræk til tapeter og natur baggrunde (som regel billeder man har liggende) og lægge et par forskellige baggrunde på i lag på photoshop så var det bare et par klik fra og til så han blev tilfreds.
Der vil selvfølgelig i nogle opgaver være muligt at tage et billede uden redigering (der vil altid være lidt finpudseri)
Men det varriere meget fra opgave til opgave
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:27 #49
Rkhdk - det bliver du i Viborg (Viborg Medieskolerne) først et grundforløb derefter et par år i lærer med lidt skoleperiode ind i mellem.
Du kan også blive uddannet i KBH men det vil jeg fraråde på det groveste. Den skole går efter de penge de kan få pr elev så de tager ligeså mange ind som de kan presse ind i et lokale.
Derudover skal det siges at kun 20% bliver uddannet fotografer, branchen er hård, og det er utrolig svært at få læreplads. men i Viborg sidder der nogle lærer som er utrolig dygtige og har et stort netværk, de vurdere din personlig og dine evner og giver dig så nogle steder du kan søge hen. Her fungere det ikke med en skriftlig ansøgning men en mappe hvor du viser dine færdigeheder.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:39 #50
http://www.medieskolerne.dk/ for god ordenskyld så kan du læse mere om det her :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:40 #51
og hvis du også er interesseret i Video verdenen mener jeg faktisk de i viborg lige har oprettet et nyt grundforløb som blander video og foto sammen hvor du så i løbet af grundforløbet vælger ud af en af de grene og går videre den vej.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:44 #52
skal jeg også lige tilføje at der igennem hele forløbet bliver afholdt konkurencer hvor du dyster mod andre skoler eller indbyrdes i klassen, dette synes jeg var utrolig sundt, og det fik virkelig folk til at arbejde og gøre deres bedste :)
Som du kan hører kan jeg kun rose Viborg medieskole. (og så ligger der et pizzaria lige overfor skolen som laver gode billige pizza'er når du sidder hele natten på skolen for at blive færdig med et projekt :o) )
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 21:44 #53
trible - Det giver samme resultat, men nu er programmet jo heller ikke lavet til Sony kameraer. Anyway så kunne det jo alligevel læse fra både sticken og cf kortet. Prøver igen når miss Nikon kommer hjem.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:48 #54
nikolajdu - okay :) for det var ikke mange oplysninger om dit Sony den spyttede ud.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juli 2004 - 21:50 #55
Nej der er faktisk flere hvis jeg bare højreklikker på billedet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 21:50 #56
mit fotografering er mest natur, ikke en hotdog eller andet *hvis du forstår*.
Så selvfølgelig i det tilfælde er nødvendigt, men at folk lægger en blå himmel eller lyn/måne eller på anden måde modificere et billede til at være noget det ikke var (lægge blå himmel, måne, ect på noget som ikke var der)
mit forbrug er fritid, så derfor prøver jeg at tage et godt billede i "marken" som ikke kræver mere redigering.

Jeg spurgte ang. fotograf uddannelsen, da jeg går arbejdsløs og overvejer en ny uddannelse som jeg kan bruge til noget (er uddannelt inden for IT, men ønsker ikke arbejde inden for denne branche)

godt der er kollegie ved den skole (bor på Bornholm)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:56 #57
Kollegiet er udmærket.. men vær klar over du har intet plads og du bor på værelse med en. Maden er okay :) og prisen er BILLIG :) så du har råd til at nørde lidt udstyr ved siden af uddannelsen.

Ang natur fotografering skal du ikke regne med at det kan blive din levevej. med mindre du er utrolig flexibel og lige tager et smut til afrika hvis de mangler et billede af en løve eller lign.
Der hvor pengene ligger i dag er reklamefotograf. og her laver du alt fra natur til en bar røv med hæfteklemmer hamret i ;) (også lavet i photoshop da det var umuligt at finde en model *G*).
En anden ting som du også vil opleve er såkaldte packshots. billeder som du ser i bilka kvickly og lign. kedeligt, men du lærer at styre lys og lign i et studie. Hvis du kun ønsker at tage natur billeder, og ikke læggere en dybere historie i dine billeder skal du overveje fotograf fagen en gang til. Men det kan aldrig skade at tage grundforløbet.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 21:56 #58
nikolajdu - *GG*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 22:02 #59
trible-x => da jeg gik under uddannelse i Nykøbing F, så boede jeg også på deres skole hjem, så jeg har en ide om hvordan det er ;o)

nu er natur kun hvad jeg tager i øjeblikket, da jeg ikke føler at jeg kan udfolde mig på andre områder 100% uden andet udstyr.
Jeg vil meget gerne udforske andre områder, men føler mig begrænset at mit kamera (så derfor er jeg ikke kommet længre)
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 22:05 #60
tag en cola dåse frem stil den på dit bord og sæt din halogen lampe ned på, og så er det ellers bare at gå igang med at lege med lys og skygger, samt reflekser, det kan du sagtens med det kamera du har nu.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 22:07 #61
okay ikke mindst dine vinkler samt beskæringer... vær ikke bange for at lave en sindsyg beskæring som skærer igennem pepsi og kun viser en 1/8 del af dåsen. alle kan tage et billede af en pepsi dåse, der hvor professionalismen kommer ind er når du kan lave en fræk beskæring (I OPTAGELSEN) eller lægger et lys som giver den et ekstra kick.
Avatar billede triple-x Nybegynder
19. juli 2004 - 22:12 #62
så er det sengetid :) sov godt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 22:12 #63
triple-x => er det sådanne en opgave man kan få på skolen?
har du andre ekspemler eller evt. billeder?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. juli 2004 - 22:13 #64
ok.. sov godt ;o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. juli 2004 - 01:42 #65
Synes der stod bar røv et eller andet sted?? ;-)
Avatar billede triple-x Nybegynder
20. juli 2004 - 15:51 #66
nikolajdu - bar herre røv ;)

rkhdk - eksempler på konkurencer gennem skoleperioden, vores aller første opgave var at tage et billede der ikke var æstetsik smukt, men havde en dybere historie, derefter skulle de andre i klassen fortolke billedet, og se om de ramte rigtig med historien.

Senere i forløbet havde vi en 3 uger lang konkurence, man skulle lave 3 serier/billeder, med disse emner
Klassisk portræt (her har du nogle klare retningslinier)
figur i Rum
og en Fri opgave.
hver opgave kunne bestå af op til 3 billeder bortset fra klassisk portræt.

Efter de 3 uger blev alle billeder hængt op 2 dommere vurderede billederne og der blev givet en 1, 2, og tredje præmie i hver kategori.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. juli 2004 - 10:18 #67
Jeg har lige fundet det her program og det virker ret cool.

http://www.stuffware.co.uk/photostudio/
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. juli 2004 - 10:18 #68
og jeg får alle data med ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. juli 2004 - 10:25 #69
Avatar billede rkhdk Nybegynder
23. juli 2004 - 15:12 #70
le_bon, triple-x og nikolajdu => læg lige et svar ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. juli 2004 - 15:18 #71
rkhdk - ønsker ikke point :) har nok point til at stille spørgsmål resten af mit liv *GG*

nikolajdu - jeg prøver lige dine programmer en dag :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. juli 2004 - 18:26 #72
Jeg skal da ikke have point. Det var jo dig/jer der oplyste mig :))
Avatar billede rkhdk Nybegynder
25. juli 2004 - 17:56 #73
så venter jeg bare på at le_bon lægger et svar ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juli 2004 - 11:24 #74
lader ikke til at le_bon lægger et svar (le_bon deltog i et spm igår, men har ikke kigget forbi her)
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. juli 2004 - 11:50 #75
rkhdk - luk du bare tror han har afmeldt spørgsmålet og glemt alt om det ;) ellers må han jo brokke sig
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juli 2004 - 11:54 #76
triple-x => lukkede spm'et for 30min siden ;o)
Avatar billede triple-x Nybegynder
28. juli 2004 - 11:55 #77
rkhdk - sssh er lige stået op *GG*