Avatar billede sshenriksen Nybegynder
15. juli 2004 - 18:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan Man bruge en sådan AMD CPU?

Jeg har et gammelt MOBO og skal have fundet en CPU. I manualen står der at kortet understøtter op til 1.2 GHz Thunderbird med 100 MHz bus. Kan jeg bruge en CPU 1.3 GHz med 266MHz bus? Jeg har nemlig hørt at så clocker processoren bare ned. Er det rigtigt?

Sune
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. juli 2004 - 18:45 #1
Din 1.3Ghz er med 133Mhz bus.

Ja, den vil bare underclocke og køre 1Ghz, så vidt jeg kan regne ud.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. juli 2004 - 18:46 #2
De skal selvfølgelig være af samme socket type.
Avatar billede sshenriksen Nybegynder
15. juli 2004 - 19:21 #3
ok. jeg prøver lige at se om jeg kan låne en først. hvis det er korrekt får du dine point. :)

Sune
Avatar billede taskmgr Nybegynder
15. juli 2004 - 19:28 #4
Ok :) Jeg smider et svar her med det samme, så du ikke skal vente i tilfældet af at det virker.
Avatar billede taskmgr Nybegynder
24. august 2004 - 10:36 #5
Hvordan gik det? :)