Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
15. juli 2004 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny lydpotte til Volvo 240

Jeg skal have skiftet lydpotten på min Volvo 240 '84. Min mekaniker er generelt ret billig, men kan ikke sige hvad det vil koste, før han har set nærmere på den...

Nogen der har en ide om, hvilket prislag vi befinder os i?
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. juli 2004 - 14:34 #1
Jeg kan godt forstå, at mekanikeren lige vil kaste et blik op under bilen, før han lægger sig fast på en pris, for måske er det ikke teknisk muligt kun at skifte lydpotten - måske skal rørene også skiftes, og måske er fastgørelsespunkterne rustet væk o.s.v. - men her er en pris, hvis du skal have det hele skiftet fra katalysatoren og bagud: (kr. 1225 incl. moms, men dog + 175,- for montering) http://www.quickpot.dk/product/default.asp
Avatar billede jes_petersen2 Nybegynder
15. juli 2004 - 14:44 #2
Ok, det hjalp lidt på det... Det drejer sig om et rør der er faldet/rustet af lige bagved den midterste potte, så ved ikke hvor meget det bliver nødvendigt at skifte... Men tak for hjælpen
Avatar billede sharkman Nybegynder
15. juli 2004 - 15:08 #3
Det er min erfaring, at specialværksteder som ovennævnte absolut er at foretrække - dels på grund af deres ekspertise, og dels fordi deres priser som regel er meget konkurrencedygtige.
Tak for points ;o)
Avatar billede sluppi Nybegynder
15. juli 2004 - 22:53 #4
Tjaeh - det tager jo ca 15 min at skifte fra katten og bagud. Så det er jo ikke den store arbejdsløn der skal til....

Ring evt. til nogle firmaer som f.eks. refako (http://www.refako.dk) og hvad de skal for lidt udstødning der. De er rimeligt fair prismæssigt hvad angår køb som privatperson.
Avatar billede sluppi Nybegynder
15. juli 2004 - 22:53 #5
Så kan du selv danne dig et overblik over prisen.... glemte lige at få det med.