Avatar billede rnnova Nybegynder
15. juli 2004 - 08:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Roaming profiles virker ikke

Hej

Har forsøgt at oprette Roaming Profiles, men kan ikke få skidtet til at virke.

Har oprettet mapper til brugerne, og opsat profilerne på serveren. Jeg kan også godt kopiere de eksisterende profiler fra klienterne ind på deres drev, men jeg kan ikke på klienterene ændre profiltype fra lokal til global. Global er "faded", kan ikke vælge den.

Har oplevet problemer med Windows 2003 server også.

Det skal iges at begge servere er Small Business Servere

Er logget ind som administrator på klienterne, så rettigheder skulle være iorden.

Nogen foreslag
Avatar billede clausgold Nybegynder
15. juli 2004 - 09:24 #1
Prøv at oprette en testbruger, og log på og af med denne. Hvis det stadig ikke virker skal du tjekke eventloggen på den PC du prøver at logge på fra.
Avatar billede rnnova Nybegynder
15. juli 2004 - 09:52 #2
Jeg kan sagtens logge af og på, men jeg kan ikke skifte profiltype fra lokal til global. Dermed virker roaming jo ikkke
Avatar billede clausgold Nybegynder
15. juli 2004 - 15:19 #3
Du skal ikke selv skifte profiltype på klienterne. Hvis du i dit AD opretter en OU hvor du har defineret gruppepolitikker for Roaming Profiles, og placerer dine brugere her så sker det hele af sig selv. Typiske fejl ved Roaming Profiles og omdirigering af mapper er ofte forkerte "Permissions". Så derfor, tjek at de rette tilladelser er til stede, og tjek Eventloggen da det er der du skal lede efter fejl.
Avatar billede rnnova Nybegynder
29. juli 2004 - 07:30 #4
Ups, har fundet fejlen. Det er ikke permissions eller gruppepolitik som driller, men stien til profiles som der har sneget sig en fejl 40 ind i...

Havde forstået sådan, at man selv skulle fortæller klienterne at de skulle køre global profil, men dette sker åbenbart automatisk, når først profile stien er korrekt.
Avatar billede rnnova Nybegynder
06. august 2004 - 08:25 #5
lukker