Avatar billede henrika3 Nybegynder
14. juli 2004 - 15:00 Der er 5 kommentarer

Farve markering i Excel

Hej

Jeg har en lille udfordring.

Som eksempel, så skal fire felter A1:B2 farves grønne hvis feltet B2 er større end 100. De skal farve felterne A1:B2 gule hvis B2 er mellem 91 og 99, og de skal farve felterne A1:B2 røde hvis B2 er mindre end 91.

Jeg har forsøgt med betinget formatering, men den kan umiddelbart ikke klare og farve en gruppe af felter, men kun feltet med værdien i. Og det er ikke tilstrækkeligt....

Er der nogle som kan hjælpe med dette ????

Henrik
14. juli 2004 - 15:07 #1
Det kan laves med betinget formatering:

Marker de 4 celler
Vælg Formater->Betinget formatering
I det venstre felt ændres "Celleværdien er" til "Formlen er"
Indtast formlen: =$B$2>100
Vælg formatering (farven

Tilføj på samme måde de øvrige formateringer
Avatar billede henrika3 Nybegynder
14. juli 2004 - 15:34 #2
Jeg er meget tæt på målet....

Dog vil den ikke accepterer valget af værdier mellem 91 og 99, hvor den skal farves gul.
14. juli 2004 - 15:36 #3
Formlen skal hedde:
=OG($B$2>=91;$B$2<=99)
Avatar billede klid Nybegynder
16. juli 2004 - 09:49 #4
Du skal bruge flere betingelser i hver celle - tryk på "tilføj" og lav først =$B$2>100 mønster grøn
Så trykker på "tilføj" og sætter =OG($B$2>=91;$B$2<=99) betingelse ind - format -mønster gul
Så trykker på "tilføj" og sætter =$B$2<91 betingelse ind - format -mønster rød
Kopier nu a1 til de fire andre felter. Brug eventuelt formatkopiering, hvis du har data i de fire felter.
.
Avatar billede klid Nybegynder
16. juli 2004 - 09:54 #5
Det kan enddag laves mere sexet, fordi Excell tjekker betingels 1 først osv.
Så kommer betingelse 1 til at hedde =$B$2>100
betingelse 2 =$B$2>90
betingelse 3 =$B$2<91