Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
14. juli 2004 - 14:20 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

3 forskellige kameraer

Skal købe nyt digitalcamera, men ved ikke hvad jeg skal kigge på i forhold til kvalitet. Det skal have god zoom funktion, en høj opløsning (med gode kvalitets billeder) samt lidt smarte funktioner (evt. videokamera)

Jeg ønsker også at kameraet kan tage focus billeer (hedder det det?) sådan så der f.eks. er fokus på en blomst (?) og baggrunden er sløret.....

Har kigget på følgende 3, hvilket et lever bedst op til mine krav?
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86168
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=67415
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=17682

Michael
Avatar billede tre Nybegynder
14. juli 2004 - 14:25 #1
Hej Michael,

beklager at måtte meddele at alle 3 er skodkameraer der ikke har høj opløsning.

Det du beskriver er et Canon EOS300D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. juli 2004 - 14:27 #2
Sammenlign dine kamera' her: http://www.imaging-resource.com
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
14. juli 2004 - 14:40 #3
hej tre :-)
hvad kan du foreslå i stedet??
Avatar billede tre Nybegynder
14. juli 2004 - 15:14 #4
Hvis du skal have mulighed for at tage et billede med fokus i forgrund og slør i baggrund skal du have en Spejlrefleks: Canon EOS300D.

Hvis du kan undvære denne feature (tror jeg godt du kan), vil jeg foreslå:

1: Hvis det skal være småt og godt til ferie og festbilleder: Canon IXUS 430

2: Hvis størrelsen betyder mindre: Canon PowerShot A80 - eller hvis du vil forkæle dig selv uden at købe det fede EOS300D - et PowerShot G5
Avatar billede mattbaker Nybegynder
14. juli 2004 - 21:57 #5
De små kameraer som du beskriver, altså dem der ikke er spejlrefleks kameraer kan også godt lave et som i kalder det "focus" billede... Du mener nok egentlig "Macro"...
Det er bare et spørgsmål om hvor stor din blændeåbning er... Det kan du også selv bestemme på compact kameraerne...
-Matt B
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. juli 2004 - 13:21 #6
mattbaker >> Problemet er bare at kompaktkameraerne's objektiver ikke kan har kmulighed for særlig store blændeåbninger. Som du siger så vil effekten kunne ses i macrobilleder, men ved f.eks. portrætbilleder er blændeåbningen ikke stor nok til at dybdeskarpheden bliver lille nok. - Så der er (næsten) ingen vej udenom spejlrefleks hvis dybdeskarpheden skal være lille.

c",)
Avatar billede mattbaker Nybegynder
16. juli 2004 - 16:41 #7
Hmm ej det holder ikke... De fleste compact kameraer går helt ned til blænde 2.8 hvis der er lys nok... Det er jo mere end rigeligt!
-Matt B
Avatar billede le_bon Nybegynder
16. juli 2004 - 17:29 #8
Hmmm....ja, det har du ret i. Det er rigeligt til alm. brug. Jeg har nok bare svært ved at sætte mig ud over min kærlighed til et godt gammeldags spejlrefleks.  c",)
Avatar billede mattbaker Nybegynder
17. juli 2004 - 19:10 #9
He he, ja det er ikke noget bedre! Sådan er det bare... Hvilket Kamera har du selv?
-Matt
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
18. juli 2004 - 01:22 #10
Valgte fujifilm kameraet, og det lever fint op til mine krav. Det fotograferer flot, har god blitz, et pænt design, en nogenlunde lille størrelse, kan videooptage og har makro ;-)

Jeg er overrasket over hvor gode billeder den rent faktisk kan tage, i forhold til prisen!! http://www.bonusmor.dk/test.jpg
Avatar billede le_bon Nybegynder
18. juli 2004 - 20:32 #11
michaelb.dk >> Godt valg! Det havde jeg også taget. Tillykke med det! c",)

mattbaker >> Jeg har et par gamle Konica huse fra 1970'erne, og en masse originaludstyr og objektiver. Det er nogle hammer gode objektiver, de go'e gamle Konica Hexanon. Har været så heldig at få fingrene i bl.a. en 21mm og en 400mm, det er lidt sjovt med den slags ektreme brændevidder. Jeg mangler bare deres 15mm fiskeøje, som er pissesvært at få fat i, og det koster også mange penge når man en gang i mellem finder det på Ebay. - Og så deres 52mm 1.2!!!
Det er min lille "fetish", he he! c",)

Hvad med dig?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
21. juli 2004 - 14:54 #12
post et svar, jer der har hjulpet
Avatar billede tre Nybegynder
21. juli 2004 - 17:48 #13
Hvem hjalp dig til at finde det rigtige!?
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
21. juli 2004 - 18:00 #14
Hvem ved om det var det rigtige jeg valgte? Sålænge i hjalp...
Avatar billede le_bon Nybegynder
21. juli 2004 - 21:09 #15
Jeg spammede jo egentlig bare, så jeg lægger ikke et svar.  c",)
Avatar billede tre Nybegynder
22. juli 2004 - 10:03 #16
Hurra for Spam :-)
Avatar billede michaelb.dk Nybegynder
22. juli 2004 - 11:41 #17
Jamen så beholder jeg mine points :O)