Avatar billede heinisback Nybegynder
12. juli 2004 - 19:39 Der er 5 kommentarer

Might & Magic VI - Gode point at hente..

Jeg har et lille problem angående dette spil.. Jeg har for nyligt anskaffet mig en ny computer (ret hurtig) og nu kan jeg ikke spille M&M VI længere.. jeg kan sagtens installere det, men når jeg prøver på at åbne spillet dukker den grimme boks op med "udført en ulovlig handling". Jeg kører Windows XP Home. Nogen som har oplevet dette før og som har en løsning eller er der bare nogen der har en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2004 - 19:43 #1
prøv at højreklikke på .exe filen.
Vælg properties, og fanbladet "Compatibility"

Hak af i "Run this program in compatibility mode for"
Her kunne du så f.eks. vælge Windows 98
Avatar billede heinisback Nybegynder
12. juli 2004 - 19:48 #2
Hmm.. hvis jeg vælger 98/me skriver den en fejl i en af .dll filerne.. ved 2000/NT dukker samme "fejl-box" op.. kigger lige lidt på dll-filen.
Avatar billede heinisback Nybegynder
12. juli 2004 - 19:52 #3
Fejlen ligger i "mss32.dll" ... den skriver "initialisation error 2 - den angivne sti blev ikke fundet" hmm.. filen ligger der jo..
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2004 - 20:02 #4
Prøv at sætte din skærm til 16-bit farver, hvis ikke den allerede kører sådan.

Hvad jeg kan læse ud fra andre fora på nettet, så er du ikke den enste med dette problem.
Desværre ender alle tråde op, uden nogen løsning.
Spillet er simpelthen for gammelt.
Avatar billede heinisback Nybegynder
12. juli 2004 - 20:03 #5
Så også godt den tråd hvor han anbefalede at ændre til 16-bit .. det virker desværre heller ikke.. det kan ikke være for gammelt :)