Avatar billede bindeballe Nybegynder
11. juli 2004 - 16:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program til at mindske video-filer med??

Hejsa.
Jeg har lige anskaffet mig en PDA. Jeg synes, at det er lidt blæret, at man kan se filmklip på sådan en.
MEN det er min erfaring, at det godt kan hakke lidt i grafikken!!
Kan man mindske størrelsen på videoklippet og så få det til at køre bedre + plads til mere på CF-kortet?
Enten ændre "vinduet" fra måske at køre i 1024x768 til at kun køre i 320x240 eller mindre og så spare på dn måde eller ved at ændre formatet til noget andet fil-type, som kan afspilles på en PDA?
Og hvilket program skal man bruge?? Gerne gratis program eller en fx 30 dages gratis prøveudgave.
Lige nu har jeg Ulead VideoStudio 8 i 30 dage, men jeg synes ikke det kan ændre skærmens størrelse.
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
11. juli 2004 - 16:10 #1
hvilken afspiller kører du med, og hvilket operativsystem på pda'en...?
Avatar billede bindeballe Nybegynder
11. juli 2004 - 16:18 #2
Media player som er integreret i Windows Pocket Version 4.20.1081 (1996-2003) -så jeg går da ud fra at det er 2003! (PDA´en er helt ny)
Avatar billede nfotx2 Nybegynder
11. juli 2004 - 16:33 #3
okay. i så fald kan du bruge microsofts gratis windows media encoder. kan desværre ikke give dig et link lige nu, da jeg ikke kan komme ind på deres side... det kræver selvfølgelig at du selv lige sidder og roder lidt med bitrate settings osv... men det virker udemærket når man har fundet ud af hvordan det skal sættes op.
Avatar billede bindeballe Nybegynder
11. juli 2004 - 17:05 #4
Jeg er lige ved at hente det.
Det har ikke noget med Codecs at gøre vel?? (Dem jeg har skal ikke slettes!)
Det vil være fint, hvis det også kan ændre de der´sens Kbps´er for mp3 filer. De behøver jo ikke alle hedde 192 el 256 på en PDA.
Hvis det kan bruges, så accepterer jeg dit svar.
Avatar billede bindeballe Nybegynder
11. juli 2004 - 17:06 #5
Skal lige hente DirectX 8.1 først siger den!
Avatar billede bindeballe Nybegynder
11. juli 2004 - 17:09 #6
Begge programmer ligger kun på engelsk. Nu ændrer det vel ikke sproget i min media player fra dansk til engelsk, vel???
Avatar billede bindeballe Nybegynder
11. juli 2004 - 17:25 #7
Puha! Indtil videre, så er programmet fuldt ud de 60 point værd og mange flere til! Takker!