Avatar billede bindeballe Nybegynder
11. juli 2004 - 15:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på USB-cradle vs Bluetooth

Jeg har lige anskaffet mig en iPAC 2210 fra HP. Når der skal flyttes filer via den medfølgende USB-cradle, så synes jeg, at det til tider går lidt langsomt.
Vil det være en fordel for mig, at anskaffe en af de der USB-dimser til at sætte i den stationære så den også understøtter Bluetooth. -Og så overføre på den måde.

Er Bluetooth hurtigere? -Og hvis ja, så hvor meget??

Og så lige et lille tillægsspørgsmål:
Med Bluetooth kan jeg så vist også gå på internettet, hvis jeg deler min LAN-forbindelse på den stationære PC. Men hvad med antivirus?? Kan der så ikke smutte virus direkte ned i PDA´en?
(Nu er det nok ikke så spændende at bruge internettet fra en PDA, men hvis muligheden er der, så kan den da lige så godt prøves.)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 16:25 #1
Såvidt jeg ved er hastigheden på Bluetooth kun omkring 1 mbit, så USB er hurtigere ligegyldigt om det er USB 1 eller 2.

Jo, der kan smutte virus direkte ned i pda'en på denne måde. Den er jo ikke beskyttet af virus beskyttelsen i den stationære, idet den jo blot deler et netværk.
Avatar billede bindeballe Nybegynder
11. juli 2004 - 16:31 #2
Hmmm... Det lyder som om, at jeg skal spare de ca 300 kroner til den USB-dims! Havde bare håbet, at det var hurtigere. Jeg har infrarød forbindelse også. Kan man bruge den samtidigt med USB?? (selfølgelig ikke med den samme fil, men køre nogen på USB og resten på infrarød)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
11. juli 2004 - 16:50 #3
Infrarød er også langsom i forhold til USB. Såvidt jeg husker meget langsommere end Bluetooth. Du har efter al sandsynlighed USB 1.1 i, og så snakker vi i omegnen af 10-14 mbit. Det kan ikke betale sig at tilføje IR som ligger i kbit klassen eller Bluetooth på knap 1 mbit.
Som du kan høre mener jeg det vil være spild af penge *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. juli 2004 - 01:27 #4
Takker for point :)
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
20. juli 2004 - 01:16 #5
lige en lille sidebemærkning:
Når pda'en sidder i crandlen som ganske vist er tilsluttet usb porten, overføres der ikke med usb hastighed, nærmere bare alm parrallel eller seriel (kan ikke huske hvad) hastighed, ca 500 kb/sek.
møjtræls, har nemlig selv en 2210'er, og det tager en halv krig at overføre store datamænger til pda'en f.eks. kort til tomtom.
Alternativet er en kortlæser, og så installere tingene direkte på kortet, med betydelig større hastighed til følge.
Avatar billede bindeballe Nybegynder
20. juli 2004 - 10:03 #6
Det vil jeg da overveje. Takker for rådet :o)