Avatar billede moghasu Praktikant
10. juli 2004 - 22:31 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

dk og com domæne

Jeg har et dk og et com domæne der hedder det samme, og ved ikke rigtig hvordan jeg kunne takle det for at gøre det mest muligt optimalt for søgemaskinerne.

Websitet er på flere sprog herunder også dansk.
Tænkte muligheder:
1) Lade det ene pege på det andet.
2) Lade det ene pege ind i et bibliotek hos det andet.
3) Lade dem have hvert sit hotel

Er der en der ved hvad der kunne være bedst ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2004 - 23:01 #1
Lade dem være hvert sit domæne, med forskellige indhold (dette er meget vigtigt da dublicated content straffes) hvis du også vælger to forskellige udbydere (og dermed to forskellige IP adresser, kan du hjælpe hvert site med at forbedre pageranke og dermed placering i Google.

Du vil også opdate at to sites giver dig mulighed for hurtigere at optimere begge sites tl top placering. Med kun et site, vil du kun kunne ændre en parameter ad gangen, for at kunne iagttage effekten, har vil du kunne skrue på to knapper og dermed få dobbelt erfaringer.

Klart to forskellige sites, det giver ikke helt dobbelt arbejde, men det giver mere end dobbelt muligheder. Lad e.v.t. .com domænet være dit engelske domæne og giv siet et internationalt snit, det forøger værdien
Avatar billede moghasu Praktikant
10. juli 2004 - 23:22 #2
bufferzone,- suupert. Hvor forskellige skal de være ? Er det nok, hvis nu dk domænet f.eks kun er på dansk, og com domænet på de andre sprog.
Eller skal forskellen være større i form af forskelige billedstørrelser, baggrundsfarve, tablestørrelser....eller hvad ?

Hvad med titler, beskrivelser, keywords..
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2004 - 23:41 #3
Sprog vil gøre en forskel, men du bør også ændre billederne hvis du kan, gerne både størrelse og motiv.

De fleste kommercielle websteder laves faktisk forkert. Du bør tage udgangspunkt i hvad folk faktisk søger på, og så lave dit indhold ud fra dette. På denne måde bliver det meget lettere at opnå gode placeringer for søgeord/sætninger folk faktisk anvender og dermed placeringer der faktisk giver ordentlig trafik. Dersom derfaktisk ofte erret stor forskel på hvordan der søger alt efter om du søger på dansk eller på engelsk, vil det også give gode forskelle i te to websites.

Det bedste er hvis brugerne faktisk opfatter de to sites som komplementerende sites og ikke bare samme site der her er oversat. Det vil give dig bedre muligheder på især det engelske site.
Avatar billede moghasu Praktikant
11. juli 2004 - 00:16 #4
bufferzone,- selvom dine svar åbner op for mange flere spørgsmål, må mit spørgsmål vel nu være mere end flot besvaret. Da denne sag i sit videre forløb er meget vigtig for mig kunne jeg godt bruge en guidende hånd i forbindelse med søgemaskine optimering, hvis det på en eller anden måde er muligt ?