Avatar billede whyme Nybegynder
10. juli 2004 - 02:46 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hvor kan man sælge domæne navne?

Hejsa,

Jeg et par domæne navne, som jeg måske vil af med, købte dem med planer, men har ikke lige haft tid til dem, og vil se om der er nogen interesseret derude...

Hvor på nettet kan man skrive i forums eller noget ved salg af domæner?

Har eksempelvis:
2play.dk
cyberhost.dk
2game.dk

På forhånd tak
Avatar billede mobius6 Juniormester
10. juli 2004 - 07:26 #1
2play.dk - cyberhost.dk - 2game.dk er alle ret " specifikke" navne.

men det er .dk navne så det er nok relativt begrænset hvad du forlange for dem.

jeg ville kontakte potientielle købere (altså existerende spil-portler og existerende hosting-udbydere og tilbyde navnene.
tror ikke du skal regne med at dit kunde segment ligefrem sidder og kigger på domain-købe-lister for at finde sub-domæne navne, men hvis de lander i skødet på dem, er der nok en mulighed.

just my 0.32€

:)
http://soeg.jubii.dk/indeks/Shopping/IT/Domaeneregistreringsfirmaer/SalgAfEnkelteDomaener/
Avatar billede pumper Nybegynder
10. juli 2004 - 07:55 #2
qxl.dk - der tror jeg du har en chance for at få en rimelig pris.

Jeg synes at der er folk der har held med at aflæsse nogle meget kedelige domæner til en god pris derinde .. men hvad ved jeg.
Avatar billede pumper Nybegynder
10. juli 2004 - 07:56 #3
laver det lige til et svar ;-)
Avatar billede pumper Nybegynder
10. juli 2004 - 07:57 #4
det er jo faktisk nogle udmærkede domæner de der ;-)
Avatar billede klojs Nybegynder
10. juli 2004 - 15:10 #5
Du kan se nogle eksebler på her hvad andre i samme stil går for på qxl, men afhænger jo også lidt af trafikken :-) og du har nok ikke så meget ;-)

http://www.qxl.dk/Default/DefaultListElse.asp?Catg=10358&ListingType=0&ListingSort=1&15107
Avatar billede pumper Nybegynder
12. juli 2004 - 08:31 #6
hvad skal du have for 2game.dk ?

det kunne jo være at man var interesseret ..
Avatar billede whyme Nybegynder
17. juli 2004 - 16:54 #7
pumper: jeg har intet udgangspunkt endnu, men jeg tager da imod enhver form for tilbud, hvis du har et.

Vil lige tjekke QXL ud og evt. sætte dem op der.

klojs: tjekker lige QXL ud. hvad mener du med trafikken? om de har været igang med indhold på m.v.?
Det er jo domain, og ikke webhotel indhold+domain som sælges.
Avatar billede klojs Nybegynder
17. juli 2004 - 23:25 #8
ok, men det er så bare at skrive det, kan bare se på qxl at mange skriver hvor meget trafik der fordi det er sider som er oppe at køre, men prøv bare der.

Du skal bare være opmærksom på på qxl at hvis der bliver budt på navnet, så skal du eje det, og må ikke have solgt det til anden side i mellemtiden.
Avatar billede whyme Nybegynder
19. juli 2004 - 14:09 #9
Ja det er vel logisk nok at man skal eje det man vil sælge :)

ret svært at sælge noget man ikke har.

Takker