Avatar billede maengho Nybegynder
09. juli 2004 - 21:37 Der er 10 kommentarer

Pioneer DVR-107D DVD brænder vil ikke læse blanke skiver

Hej Jeg har virkelig et problem da min Pioneer DVR-107D DVD brænder ikke kan læse mine skiver og jeg kan derved heller ikke brænde DVD. Jeg har opdateret firmware versionen mange gange og prøvet en ande DVD-R skive men den får ligesom ikke kontakt. Sætter jeg en CD-R skive i er der intet problem og jeg kan også brænde. På pioneers hjemmeside ligger et link til programmet Nero CD speed som kan læse medier og deres længde osv. her kan programmet igen ikke se DVD-R skiven. Under computer administration og lager står der inaktiv(ved ikke om det kan bruges) Jeg ved at brænderen kan læse stortset alle medier normalt så det er ikke det.
Min PC er en IBM pentium 4 Intel(R) 1.80 gb 512 mb ram, med Win XP Pro.
Håbet nogen har forslag for jeg er kørt fast, jeg giver max point for en løsning.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2004 - 22:53 #1
hvad siger den til CD DVD+RW eller bruger den CD DVD-RW

Jeg kan kun bruge DVD+
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2004 - 22:56 #2
Hvis du har prøvet med de vedlagte DVD'er så kan jeg ikke se hvad der skulle være galt.

Bruger du WinXP og du lige har installeret DVD drevet kunne det måske hjælpe med en Repair, det skulle hjælpe WinXP med at finde ud af hvordan DVD-drevet skal køre, vent med at installere drivere.
Avatar billede maengho Nybegynder
09. juli 2004 - 23:28 #3
Jeg har lige sat drevet i og winxp installerer selv driveren. Jeg havde en CD brænder installeret før. En repair? Jeg fatter det simpelhen ikke at drevet ikke kan læse skiverne den ene er en DVD+R og den anden DVD-R med samme resultat, nemlig intet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2004 - 23:45 #4
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

HUSK endvidere at alle updates og Service packs forsvinder ved en Repair, de skal installeres efterfølgende.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.

Kilde: Resten

Hvis du allerede har installeret driverne, så afinstaller dem først.
Når du er færdig med Repair og det ikke har resulteret i at DVD'en ikke virker skal du installere driverne.

Virker det stadig ikke vil jeg gætte på at drevet er fejlbehæftet og så er det en bytter.
Forinden du bytter den vil jeg dog råde dig til at afprøve den i en anden computer.

Alle de brændere jeg har haft har alle virkede, dog havde jeg problemer med min nye DVD, jeg havde nemlig bestilt nogle forkerte DVD-skiver, de blev så ombyttet til +RW og alt funkede igen.
Avatar billede maengho Nybegynder
10. juli 2004 - 09:22 #5
Hm! mister jeg ikke alle mine data? har omkring 90 gb liggende på min hardisk der ikke må gå tabt?.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2004 - 11:25 #6
Nej, du mister ingen data, men det er altid klogt at tage en backup.

Jeg udfører en Repair når jeg skifter bundkortet ud eller hvis computeren kørwer lidt sine egne veje.
Avatar billede maengho Nybegynder
10. juli 2004 - 15:48 #7
Uha! jeg har desværre det problem at jeg ikke har nogen steder at tage backup p.t det var bl.a også en af årsagerne til at jeg købte en DVD brænder. Tror jeg sætter drevet i en anden PC for at kontrollerer at det ikke er drevet som er defekt, som du selv er inde på. Jeg venter lige med at smide piont afsted såfremt der skulle være andre mulige løsninger.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. juli 2004 - 16:07 #8
Rigtige mænd tager ikke backup, de græder ;o)
Avatar billede maengho Nybegynder
12. juli 2004 - 09:01 #9
:0) ja jeg tror sgu jeg ville fælde en tårer hvis alle mine film forsvandt.
Jeg prøver nok lige brænderen i en anden PC ellers prøver jeg sgu en repair som du beskriver.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. juli 2004 - 12:46 #10
ok