Avatar billede fox2001bs Nybegynder
22. februar 2001 - 11:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Udskriften/View AutoCAD 2000/2000i

Hej Alllesammen
Jeg har et problem når jeg har tegnen nået 3D i AutoCAD vil jeg gerne havde det viste på skærmen og udskrive så lyse rammer perfekt og render ligger rigtig men det synes jeg er svært jeg sider altid i meget lang tid og ændre tal på hvad kl er og hvilke land jeg er i og osv... er der en der har lige de tal man skal bruge eller en manula på hvordan man sætter det op så det bliver til et 13 tal håber der en eller flere der kan hjælpe.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. februar 2001 - 12:17 #1
Jeg forstår ikke helt spørgsmålet.

Men fremgår det meste ikke af Autocad manualen? - det er efter min mening en af de bedste opslagsværker overhovedet til Autocad :)

NanoQ
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
22. februar 2001 - 12:27 #2
NanoQ > I den almindelig manual er der er til 2000/2000i er der ikke rigtig nået om opsætten  af render og light men hvis der findes en manual vil jeg da gerne vide hvor man kan få den
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
22. februar 2001 - 12:30 #3
ups det skulle hvis være svar til NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. februar 2001 - 12:32 #4
Jeg bruger kun Autocad til ret simple opgaver. Men jeg snakkede lige med en af vore CAD udviklere, og han anbefaler bogen \"3D Modeling in AutoCAD\" af John Wilson.

Du kan bestille den på: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0879305517/o/qid=982841531/sr=8-3/ref=aps_sr_b_1_3/102-0865605-3944153

NanoQ
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
22. februar 2001 - 12:48 #5
Ok, findes der også nået på dansk for det er lidt næmmer at forstå men ok den er og nok så du er sikker lidt point
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
22. februar 2001 - 12:55 #6
up der skulle stå den er god nok så du er sikker dig point men hvis du kommer med mere så
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. februar 2001 - 12:56 #7
Spurgte lige vores Autocad-guru igen... bogen jeg nævnte før ER den ultimative opslagsbog.

Den bedste danske skulle være AutoCAD håndbogen af Henning Karlby. Jeg har lige siddet og bladret lidt i den, og den ser faktisk ret fornuftig ud.

Den kan bestilles på: http://www.bogservice.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-571-1852-3

NanoQ
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
22. februar 2001 - 13:16 #8
jeg tror der stå det sammen som der står i 14/2000/2000i håndbog så den lidt for gammel
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. februar 2001 - 13:20 #9
Så bliver det nok svært at finde noget på dansk... desværre :)
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
22. februar 2001 - 13:26 #10
nu var det og hvis der var en der selv sad og lave lidt 3d og viste hvordan man skulle sætte light og render op så det var flot
Avatar billede doessing Nybegynder
26. februar 2001 - 21:44 #11
Det er jo en temmelig kompliceret sag bare \'at sætte light i render\' i AutoCAD. Hvad er det precist der er problemet ?
Skal man bare have hurtige gode dagslysbilleder er det bare \'distant light\' man bruger hvorefter man selvfølgelig skal sætte \'fog\' og \'materials\' på. Distant light er ikke så kompliceret at sætte op - der er jo enddog en guide der sætter den op geografisk,,, men i virkeligheden burde man eksportere DWGfilen til 3DstudioMAX/VIZ og rendere derfra - det er lættere og det går uhyggeligt hurtigere...
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
26. februar 2001 - 21:57 #12
Doessing > Jeg ved sku godt det er svært at sætte light og render right på en 3D figur/ting det er jo derfor jeg spørg jer* S Har tænkt på at bruge 3D studio Max har ik ViZ (vil godt havde det) men kender meget mere til AutoCAD en MAX men hvis du har en manual til render i 3d studio er jeg meget interesser