Avatar billede cmh22 Nybegynder
08. juli 2004 - 18:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

dialogbox popper op

Hej. Jeg har et p.... irriterende problem. Hver gang jeg starter og stopper pcén popper dialogboxen til modemopkald op, den gør det også hver gang jeg højreklikker på noget f.eks et ikon på skrivebordet. jeg kører win me.
Alle programmer der evt. kalder op er slettet/deaktiveret.
Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede joryje Nybegynder
08. juli 2004 - 18:58 #1
Kører du Symantec NIS? Jeg havde nemlig samme problem, så jeg valgte at skifte til Avast! AntiVirus og ZoneAlarm Firewall (begge er forøvrigt gratis). Problemet forsvandt derefter.
Avatar billede cmh22 Nybegynder
08. juli 2004 - 19:30 #2
Ja jeg kører med Symantec Norton antivirus, men jeg har deaktivret automatisk opdatering så det skulle vel være ok.
Avatar billede joryje Nybegynder
08. juli 2004 - 19:47 #3
Hos mig forsvandt problemet heller ikke, da jeg gjorde lige som dig.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. juli 2004 - 22:51 #4
Tanke:
... at du har fået et eller anden 'dialer'program indenfor som meget gerne vil på nettet via det modem som du ikke har... ???
Avatar billede cmh22 Nybegynder
09. juli 2004 - 07:23 #5
Det er en nyinstallation af win me, installeret efter formatering osv.
så der er næppe kommet bras noget ind.
Jeg prøver som joryje skriver at afinstallere Norton og så prøver jeg Avast!
Melder tilbage.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. juli 2004 - 07:30 #6
Avatar billede joryje Nybegynder
09. juli 2004 - 10:19 #7
Når du har afinstalleret NIS så kør SymClean , den "ryder op" efter NIS.
Den findes på CD´en (Hvis du har downloadet NIS fra TDC ligger den i den samme mappe, men under C:/Programmer/NISTDC) under Support/SymClean/.
Da jeg havde NIS raporterede firewall´en op til flere gange forsøg på at trænge ind på min computer via en trojansk hest, men selvom jeg kørte antivirus, som havde trojaneren i sin database, fandt den intet.
Da jeg så havde downloadet Avast! og scannede min computer, fandt den med det samme den trojanske hest.
Avatar billede cmh22 Nybegynder
10. juli 2004 - 19:25 #8
Jeg har nu fjernet Norton (og installeret Avast!)
Det har løst problemet hurra!!!
point til joryje.
Avatar billede joryje Nybegynder
10. juli 2004 - 21:27 #9
Takker:-)