Avatar billede flis_jessup Nybegynder
07. juli 2004 - 11:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kontanthjælp: Hvormeget, hvordan, osv.

Hej.

Jeg kommer snart på kontant (om ca. 2 md.), og ønsker derfor at vide hvormeget man får udbetalt (brutto/netto?)

Og hvilke andre regler gælder der ellers?

Jeg bor i Kbh. kommune, jeg er mand over 30 år.

Ellers bare spørg løs.
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
07. juli 2004 - 11:27 #1
Jeg har fundet noget her:
http://www.danmark.dk/portal/page?_pageid=34,329436&_dad=portal&_schema=PORTAL
Men er beløbene brutto???  8.409 kr. FØR skat??? Det er jo hverken til at leve eller dø af!
Avatar billede henrikgn Nybegynder
07. juli 2004 - 11:31 #2
Avatar billede henrikgn Nybegynder
07. juli 2004 - 11:32 #3
Tror desværre ikke du kan få mere...

"Hvis du ikke er forsørger, er ydelsen på 8.409 kr. om måneden før skat – hvilket svarer til 60% af det maksimale dagpengebeløb."
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
07. juli 2004 - 11:33 #4
henrikgn:
Sorry, det er bare en gentagelse af det link som jeg selv først fandt. :-/
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2004 - 11:34 #5
Min kone er (pga. sygdom) røget på kontanthjælp - hun får 11.174 kr. før skat - 8800 udbetalt.
Avatar billede flis_jessup Nybegynder
07. juli 2004 - 11:38 #6
john_stigers:
Ja, der er også lidt andre regler gældende for samboende, kan jeg læse mig frem til.
Men igen: Ca. samme beløbs-satser.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2004 - 16:24 #7
Nå, jeg har imellemtiden gennemtrævlet internettet for links, og har fundet hvad jeg søgte.
Jeg lukker derfor dette spørgsmål, og tilbagefører points.

Jeg takker for de kommentarer der har været.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2004 - 16:25 #8
UPS! Forkert spørgsmål. Undskyld for spam.  :-/
Avatar billede sluppi Nybegynder
09. juli 2004 - 22:50 #9
Bare husk at hvis du har penge på kontoen - selvom det er opsparing afhænger det meget af din sagsbehandler om du skal have nogle penge. Hørte fra en sagsbehandler for et par uger siden at det formuebeløb vi snakker om er 10000,-...... så hvis det er tilfældet hæv pengene og læg dem i madrassen eller lign. ;D