Avatar billede axkris Nybegynder
06. juli 2004 - 23:21 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

En irc-service som returnerer antallet af online på kanal?

Hej

Jeg har en irc-kanal hos get2net, hvor jeg kører en irc-web-klient - www.pjirc.com - på min hjemmeside. Kører fint, men jeg vil også gerne vise antallet af online chattere på min hjemmeside, før folk joiner.

I Pjircs forum siger de, at næste alle irc-servere har en service, som kan returnerer antallet af online chattere på ens kanal. Det er en værdi, som sendes videre og kan nedskrives i en fil, så man kan vise antallet af online chattere på ens hjemmeside.

Jeg aner dog ikke hvad en sådan service skulle hedde. Ved ikke heller ikke hvad kommandoen hertil skulle være. Ved du hvad den hedder?

Kan man evt. få en bot til at gøre arbejdet og i så fald helt konkret hvordan?

Er der ellers andre bud på, hvordan jeg kan viser antallet af online chattere fra min irc-kanal på min hjemmeside? :-)
Avatar billede zyberdog Nybegynder
26. august 2004 - 09:13 #1
Jeg bruger selv en eggdrop til hvert 5. minut at gemme hele listen over folk i en channel i en fil. Den fil bliver så med
include('http://server_med_eggy.com/nicklist.txt');
sat ind på min side.. Kender ikke lige så meget til pjirc
Avatar billede morteeart Nybegynder
26. august 2004 - 09:16 #2
trro måske du skulle spørge i java kategorien istedet, da det du beder om er en udvidelse til din irc-applet.

Det som zyberdog foreslå er til alm. clienter som mIRC eller lign. installeret på et computer.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
26. august 2004 - 12:19 #3
Nej faktisk ikke.. det jeg foreslår er at bruge en eggdrop til at løse problemet med hvis det bliver for kompliceret med java.. Mit forslag har absolut intet med mIRC at gøre.
Avatar billede alleykat Nybegynder
30. august 2004 - 18:39 #4
Blitzed network har denne service, jeg kan ikke lige komme på andre...

http://wiki.blitzed.org/Channel_user_list <- deres info om servicen.

Jeg mener www.serchirc.com leverer en lignende service, men kan selvfølgelig ikke lige hitte den nu.
Avatar billede alleykat Nybegynder
30. august 2004 - 18:40 #5
Avatar billede axkris Nybegynder
08. april 2005 - 10:26 #6
Takker for hjælpen - beklager at jeg glemte at lukke spg'et.

Jeg har fået min egen server nu, hvor jeg har oprettet den som en xml-stat-service, hvor jeg blot trækker oplysingerne ud fra. Så det funger.