Avatar billede joggeren Nybegynder
06. juli 2004 - 15:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit tastatur skifter til amerikansk tastatur konstant

Både på min arbejdscomputer og min hjemmecomputer skifter mit tastatur efter lidt brug til amerikansk.. hvilket er meget frustrerende. Hvad der gør det ved jeg ikke... men hvis jeg genstarter eksempelvis ICQ skifter den tilbage til dansk igen. Er der andre der har været udsat for noget lignende?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. juli 2004 - 15:46 #1
Har du tredjeparts keyboard drivere installeret ?
Jeg bruger aldrig den slags drivere da jeg mener de er til mere besvær end nytte.
Avatar billede joggeren Nybegynder
06. juli 2004 - 15:53 #2
Jeg bruger enten XP's eller logitech.
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
06. juli 2004 - 15:54 #3
min idé er at fjerne mulighed for amerikansk når du installerer XP
Avatar billede stingbat Nybegynder
06. juli 2004 - 15:55 #4
Kig lidt i dine "Internationale og sproglige indstillinger" - fjern evt. de engelske/americanske helt, da jeg ikke regner med at du har brug for det.

Nu ved jeg ikke lige hvilket styresystem du kører, men normalt under Keyboard/tasteindstillinger. F.eks. i XP gøres det via:
"Kontrolpanel" -> "Indstillinger for dato og klokkeslæt samt internationale og sproglige indstillinger" -> "Internationale og sproglige indstillinger" -> "Sprog" -> Klik på knappen "Detaljer" .
Sørg så for, at "Dansk" er valgt til standard, og fjern så den "Engelsk"'e.
Avatar billede crybet Nybegynder
06. juli 2004 - 15:56 #5
tryk alt+shift så skifter den tilbage til dansk, gør du det engang til skifter den tilbage til amerikans
Avatar billede stingbat Nybegynder
06. juli 2004 - 15:58 #6
Nu bruger han ICQ, og den har det med selv at "overtage" visse tastekombinationer, så idéen er nok ikke helt go' - og nok også trættende i længden. Så er det nemmere at slå den helt fra.
Avatar billede joggeren Nybegynder
06. juli 2004 - 15:58 #7
Nu har jeg fjernet amerikansk.. så må vi se om det hjælper..
Avatar billede joggeren Nybegynder
08. juli 2004 - 11:22 #8
Det virker.. og nu kan jeg huske at det var sådan jeg gjorde sidst.. mangler lige et svar fra stingbat.
Avatar billede stingbat Nybegynder
08. juli 2004 - 12:08 #9
Godt at høre :) Så skulle der også være et ikon mindre i tray'en ;)