Avatar billede stpa01ad Nybegynder
06. juli 2004 - 08:11 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

fejl ved tilføjelse af data i komboboks

hej,
jeg har en komboboks i en underformular. Boksen er baseret på en tabel med id-nummer og datafelt. boksen er bundet på første kolonne, men det er kun den anden kolonne der vises. Når jeg prøver at tilføje ny data i feltet, får jeg en fejlmeddelelse om at den underliggende tabel også kræver tilføjelse af ny data. Hvad er der galt?
på forhånd tak
Avatar billede terry Ekspert
06. juli 2004 - 08:37 #1
It is very likley because the table which you use in the combo needs other fields filling out.
Avatar billede terry Ekspert
06. juli 2004 - 08:38 #2
If the table has fields which MUST contain data then it would be an idea to use form NOT IN LIST event to open a form where you can add the new record
Avatar billede terry Ekspert
06. juli 2004 - 08:47 #3
Here is an example.

Also make sure that the Limit To List property is set to YES

Private Sub cboPostCode_NotInList(NewData As String, Response As Integer)
Dim strMsg As String
Dim sTown As Variant

    On Error GoTo Proc_Error

    strMsg = "PostNr findes ikke...."

    If MsgBox(strMsg, vbQuestion + vbYesNo, "findes ikke") = vbNo Then
        Response = acDataErrContinue
    Else

        DoCmd.OpenForm "frmPostCodes", , , , acFormAdd, acDialog, NewData

        'Check that record has been added

        sTown = DLookup("Town", "tblPostCodes", "PostCode = '" & NewData & "'")

        If IsNull(sTown) Then
            'record NOT created
            MsgBox "ikke tilføjet"
            Response = acDataErrContinue
        Else

            'Other controls are refreshed from frmPostCodes

            Response = acDataErrAdded
            Me.txtTown = sTown

        End If

Proc_exit:

    Exit Sub

Proc_Error:

    MsgBox "Der skete følgende fejl: ") & vbCrLf & err.Description, vbCritical
    Response = acDataErrContinue
    Resume Proc_exit

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
06. juli 2004 - 14:04 #4
stpa01ad>Is this question still relevant?
And I would also take a look at the other questions you still have open if you want help in future!
Avatar billede stpa01ad Nybegynder
07. juli 2004 - 07:55 #5
tak for hjælpen
Avatar billede stpa01ad Nybegynder
07. juli 2004 - 07:57 #6
jeg har accepteret svaret, så jeg håber du får point for det!
Avatar billede stpa01ad Nybegynder
07. juli 2004 - 08:23 #7
Jeg forsøger at acceptere dit svar, men der bliver ved med at stå at jeg ikke har accepteret det??
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2004 - 10:12 #8
stpa01ad > Du skal markere terry's navn i boksen med afgivne svarere og derefter trykke på "Accepter".
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2004 - 12:36 #9
I does seem to give problems, hopefully we'll get there in the end.
Avatar billede stpa01ad Nybegynder
07. juli 2004 - 17:09 #10
ok - tak for det mugs
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2004 - 17:10 #11
:o)
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2004 - 20:51 #12
thanks, to you also mugs!
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2004 - 20:54 #13
Ren fornøjelse :o)
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2004 - 20:58 #14
arent you out in your garden mugs? its a great evening!
Avatar billede mugs Novice
07. juli 2004 - 21:02 #15
Jeg er lige kommet ind efter en travl men dejlig dag. Har sat et par nye roser i krukker, repareret lidt på plænen, klippet nogle alt for store buske ned og checket mine krydderurter i drivhuset. Det ser ikke alt for godt ud. Min basilikum trænger til længerevarende varme. Men ellers alt vel.
Avatar billede terry Ekspert
07. juli 2004 - 21:22 #16
:o)