Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2004 - 21:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilket SD kort til mit digi kamera?

Jeg skal have et større SD kort til mit minolta Z2.
Men er der noget med at der er forskel, så et 128 ikke bare er 128, men at hastigheden på kortet kan være forskellig?

Gider en kort beskrive forskel på kortene?

kameraet kan i øvrigt tage MMC kort også.
Avatar billede jakobskovgaard Nybegynder
06. juli 2004 - 08:57 #1
Ja der findes både high speed (op til 10 MB/sec) og normal speed (2 MB/sec)
Hvis du kun uploader billeder fra kortet via kameraet vil du nok ikke opleve nogen hastighedsforskel, da de fleste kameraer stadig kun understøtter USB I.
Hvorimod hvis du bruger en kortlæser til PC'en der understøtter USB II, vil hastigheden nok blive noget bedre.
Ved faktisk ikke hvad prisforskellen er, men er da værd at undersøge
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2004 - 10:13 #2
Kameraet er til USB 2, men min pc er kun 1.1
men måske skifter jeg pc en dag og så er det måske værd et overveje et hurtigere kort.
jeg takker.