Avatar billede terib Nybegynder
05. juli 2004 - 18:31 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Tilføje rettigheder til at slette og oprette en printer

Hej,
Vi har nyligt opsat en SBS 2003 og oprettet 10 brugere der har fået en dertilindrettet template(comuteruser) med rimeligt strikse rettigheder. Nu vil vi gerne give dem ret til at oprette og slette printere - hvordan gør vi det ?
Jeg er ny i dette og vil derfor sætte pris på en vej ind til hvor og hvad der skal gøres.
Mvh
Avatar billede pmmci Nybegynder
05. juli 2004 - 22:41 #1
Hej
Du burde kunne gå ind i printere (på serveren), højreklikke på den printer, som du vil tildele rettighed for, derefter over på fanen Security.
Enten skal du give Everybody rettighed til, at administrere printere, printe (naturligvis) og slette dokumenter fra køen.
Eller du kan vælge at tilføje en bruger/brugergruppe, som du giver rettigheder til ovenstående.
Håber det kan hjælpe dig på vej.
Mvh
Peter
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juli 2004 - 08:39 #2
Selvfølgelig skal de have permission : Print, men også manage printers og manage documents hvis de skal kunne rette i printerkøen.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. juli 2004 - 08:51 #3
Så går du I AD Users & computers  - højreklikker dit domain vælger properties -Group policy - edit - så giver du brugerne rettighed til "lOad unload device drivers" unde user rights assignment
Avatar billede terib Nybegynder
31. juli 2004 - 09:24 #4
Takker for hjælpen - undskyld den lange svartid
mvh