Avatar billede rikkehansen Nybegynder
05. juli 2004 - 04:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PRoblemer med (billede File) Formater.

Hey Kloge hoveder jeg har et problem... Jeg har en masse billeder liggende Som er blevet lavet om til TGA format (ved ikke helt hvordan) Tror det var da jeg brugte Billede fremvisnings programmet acdsee, Men så formaterede jeg min normale harddisk og nu kan jeg ikke se billederne mere ( Kun med Windows media afplayer) Men der viser den billedet Spejlvendt (rimlig irreterende når man vil vise dem til andre)Jeg har prøvet at Søge på google efter nogle Programmer der skulle være i stand til at LAve formaten om på dem igen men det er ikke lykkedes... Så nu har jeg installeret acdsee igen men også uden held... Enten har ACDsee droppet denne format i de nye versioner ellers er min Computer helt gak (nok det der er størst sansynlighed for) Alle svar der kan hjælpe er mere end velkommen.
P.T nu hvor jeg har læst forskellige forums igemmen har jeg læst mig til at TGA skulle være et film format, er jeg helt ved siden af igen ? Og er det muligt at redde disse billeder igen ? Vi snakker om halvdelen af mit liv der er på de billeder.
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. juli 2004 - 06:30 #1
TGA er et billedformat.
Irfanview kan læse dette og mange andre.
http://www.irfanview.com
Avatar billede peet-49 Novice
05. juli 2004 - 08:24 #2
Du kan konvertere dem til JGP, det gør du ved, at åbne filen, gemmer som-navngiv og betem filformat.
Avatar billede peet-49 Novice
05. juli 2004 - 08:24 #3
betem=bestem
Avatar billede peet-49 Novice
05. juli 2004 - 08:38 #4
Filformat er selvfølgelig JGP
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. juli 2004 - 08:46 #5
>Peet49: Hvis det er noget er det JPG!
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. juli 2004 - 08:55 #6
Så må jeg hellere lægge et svar også :o)
Avatar billede peet-49 Novice
05. juli 2004 - 09:03 #7
buddy>Det var også meningen, det skulle rettes til JPG (jpeg) Tasterne snyder hele tiden.
Avatar billede buddy45 Juniormester
05. juli 2004 - 10:26 #8
Tak for points. Håber du får reddet alle billederne ;o)
Avatar billede rikkehansen Nybegynder
05. juli 2004 - 10:34 #9
Tusindtak skal i have :)
Avatar billede peet-49 Novice
05. juli 2004 - 10:59 #10
Selv tak.