Avatar billede maxboderskov Nybegynder
05. juli 2004 - 00:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et smart billedegalleri?

Ja, så var det jeg gik og tænkte på om man ikke kunne lave et billedegalleri letfungerende men stadig let at administrere?

Det jeg har i øjeblikket (altså i et CMS - Content Management System) er et hvor man SELV skal uploade et preview aka thumbnail billede (altså en lille udgave af billedet). Kan man ikke lave nogle tricks så man bare skal uploade et enkelt billede, og så gemmer den automatisk billedet i mindre opløsning til thumbnails, så billedegalleriet stadig er hurtigt?

Håber virkelig i kan hjælpe mig!
Ved ikke om det skal laves i php eller javascript, eller et 3. sprog, så smed den bare herind!

//Max
Avatar billede googolplex Novice
05. juli 2004 - 00:42 #1
Avatar billede 2c Nybegynder
05. juli 2004 - 01:07 #2
Ellers er det nemt at lave i photoshop.

Tryk på: File->automate->web photo gallerie.

Eller noget i den stil.
Avatar billede hoeks Nybegynder
05. juli 2004 - 01:33 #3
Hejsa :)
er helt ny herinde, så du får lige min første post :P :P
Anyways, det du snakker om er forholdsvist simpelt, og jeg har en "homie" der har skrevet en artikel om netop det, linket er her:

http://www.udvikleren.dk/article.php?aid=138&techid=6

Hvis du har problemer med at sætte det op, så må du endelig sige til - men det burde være forholdsvist simpelt :)
Avatar billede hoeks Nybegynder
05. juli 2004 - 18:52 #4
Jeg takker :)