Avatar billede maxboderskov Nybegynder
05. juli 2004 - 00:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man et smart billedegalleri?

Ja, så var det jeg gik og tænkte på om man ikke kunne lave et billedegalleri letfungerende men stadig let at administrere?

Det jeg har i øjeblikket (altså i et CMS - Content Management System) er et hvor man SELV skal uploade et preview aka thumbnail billede (altså en lille udgave af billedet). Kan man ikke lave nogle tricks så man bare skal uploade et enkelt billede, og så gemmer den automatisk billedet i mindre opløsning til thumbnails, så billedegalleriet stadig er hurtigt?

Håber virkelig i kan hjælpe mig!
Ved ikke om det skal laves i php eller javascript, eller et 3. sprog, så smed den bare herind!

//Max
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2004 - 00:20 #1
Så er du i hvert fald gået galt ...

Hvis du bruger php kan du nemt lave nummeret med at lave thumbnails, så skal du flytte spørgsmålet til:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/

-- hvis du vil have hjælp med en javascript-ting (som _ikke_ kan lave thumbnails !-) skal du lægge spørgsmålet her:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/JavaScript/

Java har det såvidt jeg kan lugte ikke det fjerneste med at gøre, så luk her og flyt det !-)

PS. Husk at man kun må have et spørgsmål om det samme, hvis du flytter !o]
Avatar billede maxboderskov Nybegynder
05. juli 2004 - 00:23 #2
Hvordan lukker jeg den her? er helt ny herinde :D
Avatar billede C:\> Juniormester
05. juli 2004 - 00:24 #3
Har du overvejet at benytte et færdig lavet system.
http://coppermine.sourceforge.net/ er pæn, med muligheder for themes. Se evt. demo
Eller http://gallery.menalto.com - som jeg selv anvender.
Avatar billede maxboderskov Nybegynder
05. juli 2004 - 00:26 #4
Er ved at starte noget selv, så skulle helst gerne selv kunne fikse det...
Avatar billede maxboderskov Nybegynder
05. juli 2004 - 00:26 #5
Hvordan sletter jeg den her?????? :)
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2004 - 00:29 #6
Du lukker et spørgsmål ved at:

-- selv lægge et svar (og send !-)
-- bagefter markere eget navn og trykke acceptér

-- så kan du måske få noget hjælp her:
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2004 - 00:29 #7
Avatar billede maxboderskov Nybegynder
05. juli 2004 - 00:30 #8
HJÆLP :D hehe
Avatar billede roenving Novice
05. juli 2004 - 00:45 #9
Husk at markere dit navn og trykke acceptér, så du ikke kommer til at overtræde reglementet !-)